O Rodach - czyli poradnik dla początkujacych

Dyskusja o wszystkich aspektach karcianej Gry o Tron, zarówno LCG jak i CCG.
13luty
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:11

Re: O Rodach - czyli poradnik dla początkujacych

Postautor: 13luty » 26 lut 2011, 13:27

Michalku pisze:Witamy na forum.
Nie ma takiej możliwości, żeby domy były zbalansowane po kilku dodatkach. Co więcej, domy nie są do końca zbalansowane nawet ze wszystkimi dodatkami, bo zawsze jakieś są nieco z tyłu.


Husarz pisze:Swoją droga ciężko mówić o równowadze w ogóle. Co rozumieć przez równowagę ? Musiałaby być to kopie tych samych kart w talii (albo idealne odpowiedniki). Każdy ród ma specyficzne cechy i dobranie kart wg jakiegoś przewodniego pomysłu na zwycięstwo da nam sensowną talię, która może okazać się świetna przeciwko jednemu rodowi i polec z kretesem przeciwko drugiemu. Jakkolwiek by formatu AGOT nie nazwać jest to gra kolekcjonerska.


Panowie system w którym każda rasa/dom nie ma szans wobec innego jest bezsensu. Rozumiem, że jeden stworzony deck nie równa się drugiemu, ale ogólnie każda nacja powinna mieć swoje strategie dzięki którym ma SZANSĘ wygrać z KAŻDYM.

Grałem w kilka systemów karcianych (teraz gramy głównie w planszówki) i to jest podstawa żeby każdy miał szansę przeciw każdemu. W core set mamy do dyspozycji cztery decki, które są w miarę zrównoważone i każdy ma szansę przeciw każdemu (szczególnie w grach na 4 osoby).

Najprawdopodobniej zakupimy dwa dodatki wprowadzające dwa nowe domy i zmodyfikujemy rozgrywkę aby można było pograć w pięć lub sześć osób (oczywiście jak nie wypali to wrócimy do opcji na czterech

13luty pisze: Możecie traktować podstawkę jako planszówkę i się świetnie bawić, ale tylko dlatego, że to są niby gotowe talie (tak naprawdę nie są), które ktoś złożył za was.


Dokładnie i złożył je tak aby gracze mieli szansę zabawy dowolną talią aby zniszczyć przeciwnika. Dokładając przygotowane zestawy dla Martell i domu Krakena liczymy na to, że będą one równie (nieudolnie czy też nie) zbudowane aby miały sznse wygrać/przegrać z tymi z core set.
Kupujemy gry "na spółę". Często wymieniamy się zakupionymi grami i gramy w różnych konfiguracjach (około 7 osób) więc odpada system tworzenia własnego decka.
Pytanie jakie mam do Was to czy karty z dodatków wprowadzających dwa nowe domy tworzą talie które mają szansę lub też są zbyt mocne dla tych z core set?

Jesteśmy z okolic Katowic, dokładniej z Piekar Śląskich.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rogue30
Posty: 634
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: O Rodach - czyli poradnik dla początkujacych

Postautor: Rogue30 » 26 lut 2011, 15:04

13luty pisze:ale ogólnie każda nacja powinna mieć swoje strategie dzięki którym ma SZANSĘ wygrać z KAŻDYM.

No właśnie, strategie, nie karty - stąd nasza reakcja na Twoje pytanie. AGOT jak każda dobra gra spełnia warunki, o których mówisz powyżej. Michalku chciał tylko zaznaczyć problem, z którym byś się zetknął w momencie dołączania kart z Chapter Packów. Ponadto użył określenia "nieco z tyłu" (normalna sytuacja w grach karcianych).

13luty pisze:Grałem w kilka systemów karcianych (teraz gramy głównie w planszówki) i to jest podstawa żeby każdy miał szansę przeciw każdemu. W core set mamy do dyspozycji cztery decki, które są w miarę zrównoważone i każdy ma szansę przeciw każdemu (szczególnie w grach na 4 osoby).

W takim razie jesteś świadomy tego o czym piszemy - równowaga tych talii jest mocno naciągana. Można nimi grać w 4 osoby, bo w melee dochodzą inne czynniki - zdolności kart nie decydują aż tak bardzo. Bardzo często spotykam się z opinią, że talie z podstawki w ogóle nie są zbalansowane - no ale to jest gra karciana - jedno pechowe/szczęśliwe przetasowanie może wpłynąć na opinię.

13luty pisze:Dokładnie i złożył je tak aby gracze mieli szansę zabawy dowolną talią aby zniszczyć przeciwnika.

Dokładnie, to starał się złożyć je tak, żeby wprowadzić jak najwięcej wzorów nowych kart (zdecydowana większość jest x1), przy maksymalnie ekonomicznej cenie ("prawdziwe" talie mają min. 60 kart), nie tracąc przy tym za bardzo możliwości, o której piszesz. Chwyt marketingowy, żeby m. inn. dotrzeć do miłośników planszówek.

13luty pisze:Dokładając przygotowane zestawy dla Martell i domu Krakena liczymy na to, że będą one równie (nieudolnie czy też nie) zbudowane aby miały sznse wygrać/przegrać z tymi z core set.

Zgadza się. Tyle, że jak już pisałem będziesz miał 2 identyczne talie Martellów w cenie jednej. W przypadku Greyjoyów 1 lub 3 talie w zależności od tego czy będziecie czekać z zakupem.

13luty pisze:więc odpada system tworzenia własnego decka.

Ok, gdyby jednak komuś z was spodobała się możliwość grania 1v1, to zachęcam do grania z nami online (chociaż w melee też się da).

13luty pisze:Pytanie jakie mam do Was to czy karty z dodatków wprowadzających dwa nowe domy tworzą talie które mają szansę lub też są zbyt mocne dla tych z core set?

Potwierdzam, że zostały (nieudolnie czy też nie - sam ocenisz) tak przygotowane, żeby można było grać nimi przeciwko tym z CS. Trzeba tylko wyjąć karty przeznaczone dla innych domów (albo im dołożyć).

Satrapa północy
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2011, 20:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: O Rodach - czyli poradnik dla początkujacych

Postautor: Satrapa północy » 22 maja 2011, 20:18

Witam szanowne towarzystwo. Właśnie zamówiłem w sklepie internetowym podstawkę. Serial skierował mnie na książkę, książka spodobała, więc zdecydowałem się na grę.
Mam kilka pytań:
1) Czy scena turniejowa i zorganizowana gra wygląda tak fatalnie, jak wskazuje na to ubogość tematów na tym forum?
2) Czy we Wrocławiu jest jakaś zorganizowana grupa grająca w AGOT?
3) Czy aby mieć zdatną turniejowo talię trzeba być na bieżąco z dodatkami jak w przypadku Warhammera: Inwazji czy da radę też wygrywać czymś starszym jak w Vampire:the eternal struggle?

Awatar użytkownika
Michalku
Administrator
Posty: 1979
Rejestracja: 19 lis 2010, 20:25
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: O Rodach - czyli poradnik dla początkujacych

Postautor: Michalku » 23 maja 2011, 07:12

Witaj :)

Satrapa północy pisze:1) Czy scena turniejowa i zorganizowana gra wygląda tak fatalnie, jak wskazuje na to ubogość tematów na tym forum?

Niestety tak - przynajmniej jeśli chodzi o Polskę, bo za granicą ma się znacznie lepiej. Ludzi grających w AGoTa w Polsce jest mało. Obecnie z tego co wiem największe "ośrodki" są w Trójmieście i Poznaniu - a w przypadku tego drugiego jest to kilka osób. Jest co prawda opcja grania online, dzięki czemu grono graczy nieco się zwiększa, niestety mało osób jest nadal przekonanych do tego sposobu.

Satrapa północy pisze:2) Czy we Wrocławiu jest jakaś zorganizowana grupa grająca w AGOT?

O nikim we Wrocławiu nie słyszałem (co nie znaczy, że nikt nie gra), najbliżej jest albo Fruszu z Lubina, albo Poznań.

Satrapa północy pisze:3) Czy aby mieć zdatną turniejowo talię trzeba być na bieżąco z dodatkami jak w przypadku Warhammera: Inwazji czy da radę też wygrywać czymś starszym jak w Vampire:the eternal struggle?

Spokojnie można wygrywać czymś starszym. Albo można kupić któreś z dużych rozszerzeń do konkretnego rodu, żeby mieć całkiem grywalną i zdolną do rywalizacji talię. Znaczy nie musisz kupić tysiąca dodatków, żeby solidnie pograć.
Fire and blood

Awatar użytkownika
fruszu
Posty: 1576
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: O Rodach - czyli poradnik dla początkujacych

Postautor: fruszu » 24 maja 2011, 18:10

Michalku pisze: Czy we Wrocławiu jest jakaś zorganizowana grupa grająca w AGOT?

Witam. Z tego co wiem, to nie, ale nie jest tak źle, bo:
a) chłopaki z Barda na Szewskiej grają (jak ostatnio kupowałem coś u nich, to się przypadkiem dowiedziałem :),
b) ja jestem dość często we Wrocławiu i zawsze chętnie zagram. Teraz w czwartek w Grande Pizza w domu handlowym Tęcza jest cotygodniowe spotkanie planszówkowe (wieczorem). Będę, to możemy zagrać. Niestety, nie mam ze sobą talii, ale jak coś przyniesiesz, to chętnie zagram. Chyba, że dostanę już zamówione Queen of Dragons, to przetestuję na Tobie smoki :)
c) na forum gamesfanatic.pl znalazłem kiedyś kolegę o nicku ciamosław, który zdaje się zalogował się także na tym forum. Raz udało nam się spotkać na AGoTa (jego żona też gra). Mieli sporo kart, bardzo fajnie się grało. Może zapytaj na pw.?

Niestety, zazwyczaj jestem we Wrocławiu w weekendy i z obsługą w Bardzie ciężko mi się spotkać. Ale jak się nas uzbiera kilku, to może uda się zorganizować mały turniej ? :)
Pozdrawiam!
Satrapa północy pisze:3) Czy aby mieć zdatną turniejowo talię trzeba być na bieżąco z dodatkami jak w przypadku Warhammera: Inwazji czy da radę też wygrywać czymś starszym jak w Vampire:the eternal struggle?

Lannisterzy wciąż wymiatają, mimo że grają w większości kartami ze "starszych" chapter packów.

Satrapa północy
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2011, 20:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: O Rodach - czyli poradnik dla początkujacych

Postautor: Satrapa północy » 28 maja 2011, 12:46

Zacznę od końca.
Z rodów najbardziej interesują mnie kolejno: Sarkowie, Greyjoyowie i dalszej kolejności Martelowie i Targaryanie

Co do grających w AGOT widać nie jest tak najgorzej. :)
Niestety ja będę dostępny do grania dopiero jak się sesja skończy, bo teraz mam sporo programów to pisania, a później będą egzaminy. Po nich dam radę się ruszyć na coś.

Migdal
Posty: 26
Rejestracja: 02 sty 2012, 09:26

Re: O Rodach - czyli poradnik dla początkujacych

Postautor: Migdal » 02 sty 2012, 09:44

Witam
Witam wszystkich bardzo serdecznie, długo myślałem nad zakupem AGoT,a dopóki nie zagrałem :D no i wsiąkłem :D . Do tej pory grałem i gram nadal w inwazję ale po tym co zobaczyłem w GoT zatkało mnie i stwierdziłem że czas znów odchudzić portfel :) kompletnie inna rozgrywka, wymagająca naprawdę dużo kombinowania, super! Ale do rzeczy, planuje zakup core seta i dodatków i tu właśnie moje pytania?
1) czy jeśli do CS dokupił bym po pudełkowym expansion do każdego rodu to zyskam w miare sporo mozliwości kombinowania z dekami? Tzn czy bede mógł złożyć różne opcje w danym rodzie czy tylko jedną bo za mało kart na inne. Nie planuje grania turniejowego raczej w miare zbalansowane deki do grania w gronie znajomych czy jako taki balans jest możliwy?
2) Które z dodatków wprowadziły do gry Shadow i pory roku?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Michalku
Administrator
Posty: 1979
Rejestracja: 19 lis 2010, 20:25
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: O Rodach - czyli poradnik dla początkujacych

Postautor: Michalku » 02 sty 2012, 10:08

Migdal pisze:1) czy jeśli do CS dokupił bym po pudełkowym expansion do każdego rodu to zyskam w miare sporo mozliwości kombinowania z dekami? Tzn czy bede mógł złożyć różne opcje w danym rodzie czy tylko jedną bo za mało kart na inne. Nie planuje grania turniejowego raczej w miare zbalansowane deki do grania w gronie znajomych czy jako taki balans jest możliwy?

Do końca takie oczywiste to nie jest. Na pewno różne opcje będziesz mógł złożyć, ale często do działania danej talii potrzebne są jeszcze jakieś karty z chapter packów, które warto będzie do tego jeszcze dokupić. Sam core+ deluxe expansion daje jakiś pomysł na talię, ale wymaga ona rozbudowania. Inna sprawa, że przy niektórych rodach / taliach warto mieć więcej niż jeden CS (a inne w ogóle go nie wymagają). Także jeśli na początku nie chcesz wywalić za dużo pieniędzy na karty, polecam zdecydować się na jakiś konkretny ród (czy to ze względu na ulubione postacie w książce / serialu czy może styl gry) i kupić dodatki wspomagające ten właśnie ród.
Jeśli będziesz miał pytania odnośnie konkretnych rodów czy ich działania, nie krępuj się :)


Migdal pisze:2) Które z dodatków wprowadziły do gry Shadow i pory roku?

Mechanikę shadow wprowadził cykl King's Landing i tam znajdziesz najwięcej kart do tej mechaniki. Swoją drogą niedawno te dodatki zostały przedrukowane i posiadają po 3 kopie każdej z kart :)
Pory roku pojawiły się w cyklu A Time for Ravens.
Fire and blood

Awatar użytkownika
berto
Posty: 643
Rejestracja: 03 sie 2011, 09:00
Lokalizacja: Monachium Dojczlandia
Kontaktowanie:

Re: O Rodach - czyli poradnik dla początkujacych

Postautor: berto » 02 sty 2012, 10:19

Jesli bedziesz gral tylko jednym rodem proponuje kupic set ode mnie mam prawie wszystkie karty z LCG dla Bara i Lanni i GJ. Wystarczy zdobyc pare plotow co nie jest trudne gdyz sa drukowane w 3 kopiach i pare neutrali i mozesz dzialac. Oplaca sie to tylko jesli lanujesz grac 1-3 domow, dla wiekszej ilosci i tak musisz kupic wszystko....

Migdal
Posty: 26
Rejestracja: 02 sty 2012, 09:26

Re: O Rodach - czyli poradnik dla początkujacych

Postautor: Migdal » 02 sty 2012, 11:33

Michalku pisze: polecam zdecydować się na jakiś konkretny ród (czy to ze względu na ulubione postacie w książce / serialu czy może styl gry) i kupić dodatki wspomagające ten właśnie ród.


No właśnie i tu mam problem z którym prawdopodobnie styka sie wielu ludzi którzy decydują sie na grę w GoTa, razem ze znajomymi chcemy pograć losujemy kto kim zagra wcześniej przygotowuje deki no i gramy.
Gdybym ja miał decydować sie na ród wybrałbym GJ ale będę chciał w miarę możliwości rozwijać swojego GoTa równomiernie, wiem, że to praktycznie niemożliwe ale spróbuje. Tak więc planowałem nabyć w pierwszej kolejności expansje dla podstawowej czwórki a później GJ i Martelli a potem King's Landing i A Time for Ravens gdyż dodatki wzbogacają rozgrywkę nowymi zasadami i chyba bogate są w karty ich dotyczące to w sumie takie luźne przemyślenia. Co o tym myślicie? Michałku pisze, że niektóre expansje są zbyteczne które?(coś słyszałem, że barat nie sa za rewelacyjni) i czy np w zastępstwie takiej expansji lepiej kupić jakiś chapterowy dodatek? Czy są jakieś "Must Have" do GoTa?


Wróć do „Dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość