FAQ 1.1

Miejsce na informacje, wyjaśnienia i dyskusje o OFICJALNYM faq wypuszczanym przez niemiłościwie nam panujące Fantasy Flight Games
Gziku
Posty: 235
Rejestracja: 03 gru 2014, 10:22

FAQ 1.1

Postautor: Gziku » 30 wrz 2016, 08:28

Jest nowy FAQ
https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/ad/75/ad7571bf-3b8e-473f-b399-d93262035a95/agot_lcg_faq_11.pdf
Najważniejsze zmiany:
1. Cel każdej umiejętności/eventu trzeba wybrać przed rozpoczęciem jej zagrywania. Jeśli w trakcie procesu rozwiązywania tej umiejętności cel przestanie być legalny - event/umiejętność uznaje się za 'unsuccesfully resolved' (eventy lecą do discarda).
W wolnym tłumaczeniu: Kilka kombosów zmienia swoje działanie. Jon(Wotn)+Robb(core), Jayne Westerling ze swoim 'infinite combo' i może coś jeszcze o czym aktualnie nie pamiętam.

2. Przestaje istnieć coś takiego jak 'Instancje ikon'. Dana postać ma lub nie ma danej ikony w zależności od modyfikatorów na stole. Tzn. Jeśli ktoś ma militarną ikonę i dostanie taką ikonę jeszcze z umiejętności 'Syrio' to ma dalej jedną taką ikonę.
W uproszczeniu: Sporo ludu nie ogarniało jak ma działać nowa korona tyrellowa (jeszcze nie weszła do gry) w związku z czym DT musiał naprawić 'wording' i pozbyć się nieszczęsnego słowa "instancja" bo ludzie głupieli.

3. Zostały opisane prawidłowe zachowania dotyczące 3 rodzajów informacji na stole:
a. derived information - informacja która wynika z jakiegoś działania/akcji. Zostaje ujawniona i nie można w jej temacie ściemniać (tzn jeśli zagrywając Calm over westeros wybierzecie obniżenie claimu na militarke to nie można potem ściemniać lub nie można kłamać czy dana postać ma jakąś ikonę czy nie). Niektóre z tych informacji mogą po ujawnieniu stać się 'ukrytymi' (b.)
b. hidden information - część informacji ukryta dla przeciwnika np. to co macie na ręku. Możecie ściemniać do woli.
c. open information - informacja ze stołu. Każdy ma do niej ogólny dostęp i nie można przeciwnikowi przeszkadzac w zdobyciu takich informacji (dead pile, discard pile, złotko, powery itd)

4. Po raz kolejny wałkują temat Summer Harvest i Varys's Riddle. Kto nadal nie ogarnia polecam komiks:http://agot.sztab.com.pl/viewtopic.php?f=47&t=2306

To w sumie tyle z ważniejszych informacji

Skeczor
Posty: 1128
Rejestracja: 15 gru 2015, 23:09
Lokalizacja: Szczecin

Re: FAQ 1.1

Postautor: Skeczor » 30 wrz 2016, 08:36

Naprawdę robił ktoś problemy na pytanie "Ile masz powera/złota"? o.O
Obrazek

Awatar użytkownika
Seba_stian
Posty: 142
Rejestracja: 30 wrz 2015, 17:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: FAQ 1.1

Postautor: Seba_stian » 30 wrz 2016, 09:15

Skeczor pisze:Naprawdę robił ktoś problemy na pytanie "Ile masz powera/złota"? o.O

Nikt takich problemów zapewne nie robi, ale zapis o tym w zasadach, żeby było jasno i przejrzyście, nikomu nie zaszkodzi ;)
"...every man dies, not every man really lives..."

Awatar użytkownika
szczudel
Posty: 3573
Rejestracja: 16 sty 2015, 21:14
Lokalizacja: Niepołomice
Kontaktowanie:

Re: FAQ 1.1

Postautor: szczudel » 30 wrz 2016, 09:18

To chyba bardziej chodzi o to gdy pytasz: Za ile siły wjazd? A ktoś by np schował jakis att dodający STR pod kartę tak, ze jej nie widać (zdarzyła mi się taka sytuacja).

BTW - zdjęcia z "komiksu" znikły.
Blog Poświęcony Karcianej Grze o Tron: http://gramyotron.blogspot.com

wuher44
Posty: 1612
Rejestracja: 03 lut 2014, 14:26
Lokalizacja: Częstochowa

Re: FAQ 1.1

Postautor: wuher44 » 30 wrz 2016, 09:32

Gziku pisze:1. Cel każdej umiejętności/eventu trzeba wybrać przed rozpoczęciem jej zagrywania. Jeśli w trakcie procesu rozwiązywania tej umiejętności cel przestanie być legalny - event/umiejętność uznaje się za 'unsuccesfully resolved' (eventy lecą do discarda).
W wolnym tłumaczeniu: Kilka kombosów zmienia swoje działanie. Jon(Wotn)+Robb(core), Jayne Westerling ze swoim 'infinite combo' i może coś jeszcze o czym aktualnie nie pamiętam.

Chyba nie do końca jest jak piszesz w tym punkcie. Cel nie trzeba wybrać przed tylko z pośród celów będących legalnymi celami w momencie inicjowania.
I w kwestii Jon+Robb nic się chyba nie zmienia.
Dwa razy wygrałem (w tym raz po pijaku) z :

"Fracas Champion 2016

Stahleck 2016 Top4"
:mrgreen:

I'atz'ek
Posty: 216
Rejestracja: 13 wrz 2015, 19:32
Lokalizacja: Gliwice

Re: FAQ 1.1

Postautor: I'atz'ek » 30 wrz 2016, 09:35

Gziku pisze:Jest nowy FAQ
Kilka kombosów zmienia swoje działanie. Jon(Wotn)+Robb(core)


Czy mógłbyś szerzej opisać na czym polega zmiana?

Dzięki!

Gziku
Posty: 235
Rejestracja: 03 gru 2014, 10:22

Re: FAQ 1.1

Postautor: Gziku » 30 wrz 2016, 09:46

wuher44 pisze:Chyba nie do końca jest jak piszesz w tym punkcie. Cel nie trzeba wybrać przed tylko z pośród celów będących legalnymi celami w momencie inicjowania.

Masz rację. Nieprecyzyjnie się wyraziłem.

I'atz'ek pisze:
Gziku pisze:Jest nowy FAQ
Kilka kombosów zmienia swoje działanie. Jon(Wotn)+Robb(core)


Czy mógłbyś szerzej opisać na czym polega zmiana?

Dzięki!

Pospieszyłem się trochę. Robb i Jon się nie zmienia (chodziło w nim tylko o to że Jon powinien wstać unikatową postać przeciwnika jeśli grał przeciwko Starkom, ale to nadal działa.)

Co się zmieniło to kombo które było rozpisywane już na forum czyli:
Jayne Westerling + Korona Starkowa + gates of winterfell + geen dreams.
Umożliwiało to przewijanie całego decku w poszukiwnaiu 'tej jednej karty'. Teraz nie będzie można go odpalić bo za cel zdolności Jayne nie można wybrać jej samej ponieważ nie jest legalnym targetem podczas inicjowania zdolności.

wuher44
Posty: 1612
Rejestracja: 03 lut 2014, 14:26
Lokalizacja: Częstochowa

Re: FAQ 1.1

Postautor: wuher44 » 30 wrz 2016, 10:06

I'atz'ek pisze:
Gziku pisze:Jest nowy FAQ
Kilka kombosów zmienia swoje działanie. Jon(Wotn)+Robb(core)


Czy mógłbyś szerzej opisać na czym polega zmiana?

Dzięki!

W sumie to jedna rzecz się zmienia. Jeżeli przed odpaleniem Jona jakaś postać stała i podczas rezolucji Jona ta postać klęknie (np.z The Pack Survives) to nie można jej wstać tylko trzeba wybrać z postaci, które przed odpaleniem Jona klęczały.
Dwa razy wygrałem (w tym raz po pijaku) z :

"Fracas Champion 2016

Stahleck 2016 Top4"
:mrgreen:


Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość