FAQ 1.01

Miejsce na informacje, wyjaśnienia i dyskusje o OFICJALNYM faq wypuszczanym przez niemiłościwie nam panujące Fantasy Flight Games
Wosho
Posty: 2096
Rejestracja: 24 cze 2012, 13:10

Re: FAQ 1.01

Postautor: Wosho » 08 lip 2016, 11:37

A choćby kingsroada złapał to można odpalać counting coppers w następnej turze.

Suchy
Posty: 447
Rejestracja: 21 gru 2015, 23:47

Re: FAQ 1.01

Postautor: Suchy » 08 lip 2016, 11:58

quas pisze:
Wosho pisze:Tiaa, ostatnio jak grałem z GJ to Euron pierwszym pillagem zrzucił z decku, i tyle było zabawy.

bo to potwór jest. Zwykle MVP.


Only Balon! ;)
You ll pay the iron price.

Czerwonym - ŚMIERĆ !

Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 905
Rejestracja: 06 lip 2015, 09:58

Re: FAQ 1.01

Postautor: kamron6 » 08 lip 2016, 12:06

Euron w topkach różnych turniejów (światowych, nie polskich) bardzo rzadko się pojawia, a jak już to x2 lub w egzotycznych deckach na smokach na przykład. Dla mnie krakeni to esencja wygrywania szybko, euron wchodzi do decku głównie za staty i renome, nie umiejkę, szczególnie że ja mam zazwyczaj problem z ilością kart, nie z ich wystawieniem jako Greyjoy.

Natomiast zgodnie z tym co piszecie Euron straci jeszcze bardziej i niestety nocna straż z eventem na który się napaliłem.

quas
Posty: 1394
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:16

Re: FAQ 1.01

Postautor: quas » 08 lip 2016, 12:37

Wosho pisze:A choćby kingsroada złapał to można odpalać counting coppers w następnej turze.


idealny wybór (a większość decków to posiada, nawet jak nie użyje to jest opcja z zasiewami)
rozwiązuje kwestie ekonomii do końca gry.
Lion Clan
Samurai*Deathseeker

Awatar użytkownika
Germanus
Posty: 855
Rejestracja: 10 paź 2015, 21:01

Re: FAQ 1.01

Postautor: Germanus » 08 lip 2016, 12:58

ja na turnieju i lidze octgn w 90% Euronem zgarniałem co turę Kingsroada, a z niego zagrywałem kolejną drogą postać. Jak pisał kolega wcześniej Granie gj na Balonie i Euronie to za mało bo łatwo można ich skontrolować

Kozak
Posty: 235
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:55

Re: FAQ 1.01

Postautor: Kozak » 08 lip 2016, 15:02

szczudel pisze:Ależ wykastrowali Yorena i nadchodzące Night Gathers :\

W sumie to z tym Night Gathers sytuacja jest ciekawa.

Zwróć uwagę, że ta nowa zasada w FAQ dotyczy efektów 'put into play'. Natomiast Night Gathers ma efekt 'marshall'.
W rules refenernce wyraźnie jest zaznaczone, że put into play jest czymś innym niż marshall.
Obstawiam więc, że o ile faktycznie osłabili Eurona i Yorena, to jednak Night Gathers nadal* pozwala mobilizować np. odrzucone duplikaty postaci, które są u przeciwnika w grze.

*słowo nadal brzmi dziwnie w odniesieniu do karty, której jeszcze nie ma, ale wiecie o co mi chodzi

kotul
Posty: 363
Rejestracja: 16 paź 2015, 17:43

Re: FAQ 1.01

Postautor: kotul » 08 lip 2016, 15:05

Kurde - zawsze mi sei wydawalo ze marshal jest takze efektem put into play.
#teamTorfWPupe

Kozak
Posty: 235
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:55

Re: FAQ 1.01

Postautor: Kozak » 08 lip 2016, 15:11

Cytaty z Rules Reference:
A card that has been put into play is not considered
to have been “marshaled.”

Card abilities that put a card directly into play are
not considered to be marshaling the card.

W sumie one jeszcze sprawy nie przesądzają, bo mówią tylko że efekt put into play nie jest efektem marshalled. Ale może to jest tak, że odwrotna zależność działa (trochę jak prostokąt nie jest tym samym co kwadrat, ale kwadrat jest prostokątem).

Jednak w opisie Marshal nie ma słów put into play, jest tylko pay the cost oraz place in play area.

Jemioł
Posty: 775
Rejestracja: 21 sie 2011, 14:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: FAQ 1.01

Postautor: Jemioł » 08 lip 2016, 15:33

Marshal =/= put into play =/= play.

Marshal, put into play, play = enter play.

Put into play jest całkowicie osobnym sposobem na wejście do gry, co wynika wprost z definicji w RRG; zgodnie z nią "niektóre zdolności mogą kartę <put into play>"; ponadto za "put into play" nie płacisz golda, a za marshalowanie owszem.

Kozak
Posty: 235
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:55

Re: FAQ 1.01

Postautor: Kozak » 08 lip 2016, 17:58

Przeczytałem akapit Enters Play i faktycznie tak jest. Marshaling to nie jest Put into play.
(Jemioł: tylko w jednym się nie zgodzę: Play =/= Enters Play)

Wychodzi więc na to, że czytając dosłownie FAQ, karta Night Gathers pozwala zagrywać odrzucone przez przeciwnika duplikaty postaci, która jest u niego w grze. (a nawet w dead pile!)

Albo:
a) to kolejna rzecz którą przeoczyli i w kolejnej wersji FAQ do tego punktu dopiszą 'marshal'
b) to jest celowe i karta Night Gathers tak ma właśnie działać


Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość