2. CP Called to Arms

quas
Posty: 1393
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:16

Re: 2. CP Called to Arms

Postautor: quas » 04 sie 2016, 18:09

picollo pisze:Ej, rycerz jest b. fajny.


fajny bo rycerze rozbili się o FSoW. brakowało właśnie rycka za 4. Renly się pojawia i wracam do patatajowania

ale Wosho ma też rację - to nie jest grubasek zmieniający oblicze gry.

do eventu mam mieszane uczucia, w specyficznym swarm-buildzie się zmieści; testować coś takiego zamierzam dopiero po FBF (choć mi Skaven wbił gwoździa i ciągle się waham)
Lion Clan
Samurai*Deathseeker

Awatar użytkownika
Germanus
Posty: 855
Rejestracja: 10 paź 2015, 21:01

Re: 2. CP Called to Arms

Postautor: Germanus » 04 sie 2016, 18:51

jeśli chodzi o bara to bardzo dobra karta do ekonomi
maester raczej do talii z plotem wyciągającym maestrów oraz do talii gdzie bara jest jako sztandar

Olo
Posty: 742
Rejestracja: 12 wrz 2013, 13:28

Re: 2. CP Called to Arms

Postautor: Olo » 04 sie 2016, 20:00

event starkowy blokuje ability czyli na wszystko co jest w grze
eventy mają effect i tutaj nie pomoże
"Martelle nie robią nic ale są w tym bardzo dobrzy" - Breaker

Awatar użytkownika
Michalku
Administrator
Posty: 1981
Rejestracja: 19 lis 2010, 20:25
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: 2. CP Called to Arms

Postautor: Michalku » 04 sie 2016, 20:03

Eventy to tez ability. Inaczej mógłbyś grać eventy przy Catelyn lub Winterfell. Z tym ze ten event startowy wymaga wybrania jednej postaci starkow, czyli słówka choose, a są eventy które tego nie maja np. łzy. Ale już ptts czy dracarys blokuje.
Fire and blood

Krisso
Posty: 608
Rejestracja: 28 lip 2012, 15:40

Re: 2. CP Called to Arms

Postautor: Krisso » 04 sie 2016, 20:08

Olo pisze:event starkowy blokuje ability czyli na wszystko co jest w grze
eventy mają effect i tutaj nie pomoże


Zgodnie z rulami (hasło "ability"):
Card abilities only interact with, and can only
target, cards that are in play, unless the ability
text specifically refers to an out of play area or
element. Card abilities on characters, locations, and
attachments can only be initiated or affect the game
from an in play area unless they specifically refer
to being used from an out of play area, or require
that the card be out of play for the ability to resolve.
Event cards and agenda cards implicitly interact with
the game from an out of play area, as established by
the rules of their cardtypes.


Więc eventy też mają ability i można je tym kasować IMO, po warunkiem, że napisane jest na nich choose (ciekawe jak pójdzie rozróżnianie tego w polskiej wersji językowej)

quas
Posty: 1393
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:16

Re: 2. CP Called to Arms

Postautor: quas » 04 sie 2016, 20:16

Krisso pisze:Więc eventy też mają ability i można je tym kasować IMO, po warunkiem, że napisane jest na nich choose (ciekawe jak pójdzie rozróżnianie tego w polskiej wersji językowej)


cały problem z ToL jest taki iż on nie ma targetu postaci. Dlatego można w turniejowym lecie stuknąć rycerza....tak samo jak każdą postać "immune to events". W chwili obecnej ratuje tylko save, HJ. Nie wiem tylko czy jakiś geniusz specjalnie tak napisał tę kartę czy tak przez przypadek wyszło.
Lion Clan
Samurai*Deathseeker

Olo
Posty: 742
Rejestracja: 12 wrz 2013, 13:28

Re: 2. CP Called to Arms

Postautor: Olo » 04 sie 2016, 21:34

zgadza się to w pierwszej edycji ability było tylko na karcie w grze (postaci lokacji attachu czy plocie) a wszystko było efektami
"Martelle nie robią nic ale są w tym bardzo dobrzy" - Breaker

Kozak
Posty: 235
Rejestracja: 24 lis 2015, 20:55

Re: 2. CP Called to Arms

Postautor: Kozak » 04 sie 2016, 23:36

quas pisze:cały problem z ToL jest taki iż on nie ma targetu postaci. Dlatego można w turniejowym lecie stuknąć rycerza....tak samo jak każdą postać "immune to events". W chwili obecnej ratuje tylko save, HJ. Nie wiem tylko czy jakiś geniusz specjalnie tak napisał tę kartę czy tak przez przypadek wyszło.

To nie jest prawda. Jeśli postać ma "immune to events" działające w sposób ciągły (lub np. przez całą turę), tak jak np. rycerze podczas turnieju dla króla, to ToL pozwoli położyć poison token (bo nie ma słowa choose), ale w momencie zdejmowania tokena nie nastąpi zabicie (bo efekt zabicia jest efektem pochodzącym z eventu, więc nie może dotyczyć postaci, która jest "immunte to events").

Inaczej sprawa wygląda, gdy efekt "immunte to events" jest nadawany do końca wyzwania lub do końca fazy, bo efekt zdjęcia tokenu i zabicia wynikający z ToL następuje pomiędzy fazami (po zakończeniu fazy wyzwań, a przed rozpoczęciem fazy dominacji).

Awatar użytkownika
VegetaZen
Posty: 921
Rejestracja: 08 mar 2016, 03:44
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 2. CP Called to Arms

Postautor: VegetaZen » 05 sie 2016, 01:04

Swoją drogą: żebraczy król + letnie zbiory i masz o 4 więcej złota od przeciwnika w większości przypadków, a w skrajnym +7 względem handlu z Pentosi.
kozak w necie, p**da w świecie - aktualny polski mistrz OCTGN, na żywo raz w życiu dostał się do topki
http://chomikuj.pl/VegetaZen - miejsce z paczkami kart pl jak ktoś chce pograć w agota przez OCTGN

Awatar użytkownika
szczudel
Posty: 3573
Rejestracja: 16 sty 2015, 21:14
Lokalizacja: Niepołomice
Kontaktowanie:

Re: 2. CP Called to Arms

Postautor: szczudel » 05 sie 2016, 07:00

Żebraczy Król w dowolnym decku z KoW będzie solidnym wsparciem ekonomi.
Blog Poświęcony Karcianej Grze o Tron: http://gramyotron.blogspot.com


Wróć do „2. War of the Five Kings”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość