Kolejność

Tutaj możemy zadawać pytania o zasady ogólne, mechanikę gry i tym podobne.
Chord
Posty: 1051
Rejestracja: 14 gru 2014, 23:19

Kolejność

Postautor: Chord » 25 maja 2018, 09:23

Śmierdziele odpalają Breaking Ties płacąc swoim Viserysem. Przerywają płacenie kosztu jego abilitką i chcą popsuć moje Brother's Robes. Mam w stole Begging Brothera z jedną monetą.

Czy przeciwnik wyznacza kartę wracającą na rękę przed Viserysem i Brotherem czy po? Moje stare przyzwyczajenia mówią, że wszystkie obowiązkowe cele wyznaczamy przed płacenie kosztów... ale z drugiej strony przerwania V i BB też są formalnie przed płaceniem kosztów :lol:

Begging Brother pisze:Interrupt: When the effects of a triggered character ability would initiate, discard 1 gold from Begging Brother to cancel those effects.

Viserys pisze:Interrupt: When Viserys Targaryen leaves play, choose an attachment, and discard it from play.

Breaking Ties pisze:Action: Sacrifice a loyal character to choose a non-loyal character or location and return it to its owner's hand. (Limit twice per round.)

Awatar użytkownika
Breaker
Posty: 1638
Rejestracja: 31 gru 2010, 13:30

Re: Kolejność

Postautor: Breaker » 25 maja 2018, 10:08

Wg mnie najpierw target z breaking tiesa, pozniej koszt czyli viserys, potem reakcja viserysa i potem cancel z BB

A smierdzielami nie nazywalismy NW? Ze futra, zimno itd. ;)
House Martell Loyalist. Unbowed, Unbent, Unbroken.

Cunning but Brutal

"Nie pieszcze sie z aGoTem tylko nak%$&@*am jak Korwin lewakow" :D by mistrz Szczudel

picollo
Posty: 705
Rejestracja: 20 sty 2016, 16:06

Re: Kolejność

Postautor: picollo » 25 maja 2018, 14:20

Breaker pisze:

A smierdzielami nie nazywalismy NW? Ze futra, zimno itd. ;)

Dla spójności przyjmij sobie, że to Melee, I NW pożyczył sobie Viserysa od trzeciego gracza :-P
Herold z Zapchlonego Tyłka


So the answer is either 1.7 years assuming a spherical cow in a vacuum or never.

Chord
Posty: 1051
Rejestracja: 14 gru 2014, 23:19

Re: Kolejność

Postautor: Chord » 25 maja 2018, 14:40

Uściślijmy - nie, to nie melee, a najśmierdzątrzym rodem w GoTach Targi są i w ogóle należy ich usunąć z gry.

A wracając do meritum:
Czy ktoś ma jakieś konkretniejsze odpowiedzi na moje pytanie o zasady oprócz takmisięwydajemizmu Breakera?

Awatar użytkownika
VegetaZen
Posty: 981
Rejestracja: 08 mar 2016, 03:44
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Kolejność

Postautor: VegetaZen » 25 maja 2018, 17:59

Zgadzam się z interpretacją Breakera. Próbowałem znaleźć jakieś sensowne zdanie o tym, albo coś w FAQ, ale jak zwykle nie ma (albo dobrze schowane), generalnie wydaje mi się że wszystkie działania deklarujemy w całości, a dopiero po deklaracji przerywamy i reagujemy.

W zasadach jest napisane, że cancele mają priorytet przed innymi przerwaniami. Od dwóch lat grałem tak, że najpierw dowiadywałem się w kogo leci dracarys, a dopiero potem decydowałem czy chcę to przerwać HJ lub Branem. Wydaje mi się, że przedstawiona sytuacja jest analogiczna.


PS Śmierdziele to nazwa własna Nocnej Straży. A to, że w praktyce od wron bardziej cuchną konie, niewolnicy i zwęglone zwłoki to już szczegół :D
kozak w necie, p**da w świecie - ostatni polski mistrz OCTGN i throneteki, na żywo raz w życiu dostał się do topki
specjalne gratulacje na Vegety za bycie zarazem najlepszym Martellem, najlepszym NW i wygranie Sansy (na jednym turniej) - Neoptolemos

Awatar użytkownika
uday
Posty: 577
Rejestracja: 05 paź 2015, 05:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Kolejność

Postautor: uday » 25 maja 2018, 22:28

Zaczynając odpalać akcje/reakcje/przerwanie należy udowodnić legalność zagrania (w kogo ten dracarys, kto ma wskoczyć na miejsce Arianki, itp.). Jak udowodnimy to możemy zapłacić koszty a następnie lecieć z efektem.

Dla przykładu:
Mam na stole Obare Sand i Ellie Sand, chcę odpalic akcje Obary, pokazuje ze mam na rece Greenblood tradera ktorego moge wrzucic za sand snaka. Place koszt (wracam Obare), przeciwnik stwierdza ze jestem gupi i nie anuluje, a ja na stol wrzucam Myrcelle.

Olo
Posty: 799
Rejestracja: 12 wrz 2013, 13:28

Re: Kolejność

Postautor: Olo » 25 maja 2018, 22:58

tak to raczej nie zadziała
jak pokazujesz Greenblood Tradera do zagrania nie możesz zmienić nagle na Myrcelle
"Martelle nie robią nic ale są w tym bardzo dobrzy" - Breaker

Marek
Posty: 236
Rejestracja: 15 wrz 2017, 21:41

Re: Kolejność

Postautor: Marek » 25 maja 2018, 23:28

Olo pisze:tak to raczej nie zadziała
jak pokazujesz Greenblood Tradera do zagrania nie możesz zmienić nagle na Myrcelle


Tzn możesz ale przeciwnik może jeszcze raz rozważyć czy blokować tę akcję czy nie. Correct?

Awatar użytkownika
Breaker
Posty: 1638
Rejestracja: 31 gru 2010, 13:30

Re: Kolejność

Postautor: Breaker » 26 maja 2018, 08:26

Nie, niepoprawne. Raz zadeklarowany cel akcji nie moze byc zmieniony. Po to zeby przeciwnik wiedzial co chce cancelowac a czego nie. Dotyczy rowniez wyrzucania postaci z marianny lub obary

Kolega uprawia widze kombinatoryke zwana drobnymi waleczkami

Swoja droga widze ze chord osiagnal juz poziom madrosci mistrza yody-
Chord pisze:a najśmierdzątrzym rodem w GoTach Targi są


edit: znalazlem, jest oczywiscie w rulsach tak jak mowilem
If an ability requires the choosing of a target (or
targets), and there is no valid target (or not enough
valid targets), then the ability cannot be initiated.
This initiation check is made at the same time the
ability’s play restrictions are checked
.
House Martell Loyalist. Unbowed, Unbent, Unbroken.

Cunning but Brutal

"Nie pieszcze sie z aGoTem tylko nak%$&@*am jak Korwin lewakow" :D by mistrz Szczudel

Awatar użytkownika
uday
Posty: 577
Rejestracja: 05 paź 2015, 05:38
Lokalizacja: Kraków

Re: Kolejność

Postautor: uday » 26 maja 2018, 17:54

Breaker pisze:Nie, niepoprawne. Raz zadeklarowany cel akcji nie moze byc zmieniony. Po to zeby przeciwnik wiedzial co chce cancelowac a czego nie. Dotyczy rowniez wyrzucania postaci z marianny lub obary

Dlaczego? Chętnie się dowiem, bo z mojej lektury to nie wyniknęło. Pozwólcie że przedstawię moje rozumowanie.

Inicjowanie zdolności/Mobilizacja kart Kiedy gracz chce zmobilizować lub zagrać kartę, albo zainicjować zdolność aktywowaną, ten gracz musi najpierw zadeklarować swój zamiar (i pokazać kartę, której zamierza użyć, jeśli jest to konieczne) [rozumiem, że chodzi tu o pokazanie że używam Obary, jakbym grał wydarzenie to pokazuję wydarzenie z ręki]. Należy kolejno wykonać następujące kroki:
1. Należy sprawdzić obostrzenia zagrywania: Czy karta może zostać zmobilizowana lub zagrana, a zdolność zainicjowana w danym momencie? [tu podchodzi sprawdzanie legalności zagrania - jakbym nie miał na ręce żadnej postaci, to nie mam prawa odpalić Obary, muszę więc udowodnić że zmienię stan gry, a nie zadeklarować co konkretnie wrzucę na stół, ani kogo wrócę w ramach kosztu.]
2. Ustalenie kosztu (lub kosztów, jeśli występuje kilka kosztów) mobilizacji/zagrania karty lub zainicjowania zdolności. Jeśli ustalony koszt (z uwzględnieniem modyfikatorów) może zostać opłacony, należy wykonać pozostałe kroki tej sekwencji.
3. Należy zastosować modyfikatory do kosztu (lub kosztów).
4. Opłacenie kosztów. [tu wracam Obare na rękę, bo to legalny koszt]
5. Wybór celu (celów), jeśli są wymagane. [cel akcji tyczy się kart gdzie jest napisane "choose/wybierz", u Obary tego nie ma]
6. Karta jest mobilizowana/zagrywana lub podejmowana jest próba zainicjowania efektów zdolności. Zdolność przerwania, która anuluje jej inicjowanie może zostać w tym momencie użyta. [najpierw jest podejmowania decyzja o przerwaniach, a dopiero jeśli efekt nie został anulowany to mogę go wykonać - wrzucić z ręki na stół postać o koszcie niższym niż Obara, nie ma to nic napisane, że ma to być postać którą pokazałem, żeby udowodnić, że akcja może zmienić stan gry]
7. Inicjowanie efektów zdolności zostaje ukończone (jeśli nie zostało anulowane w kroku 6), a jej efekty są rozpatrywane. Przerwania i reakcje mogą być normalnie użyte podczas tego procesu, o ile wystąpi ich warunek aktywacji.

Anulowanie
Niektóre zdolności kart (zwykle zdolności przerwania) mogą „anulować” efekty innych kart lub gry. Zdolności anulujące przerywają inicjowanie efektu i powstrzymują jego zainicjowanie. [czyli punkt 6. z powyższej rozpiski] Z tego powodu, zdolności anulujące mają pierwszeństwo rozpatrywania przed wszystkimi innymi przerwaniami efektu, który ma zostać zainicjowany.
x Kiedy efekt jest anulowany, przestaje nadchodzić i kolejne przerwania (włączając w to efekty anulujące) nie mogą być inicjowane w odpowiedzi
na anulowany efekt.
x Kiedy efekt zdolności jest anulowany, w dalszym ciągu uznaje się, że zdolność została użyta, a jej koszt opłacony.
x Jeśli efekt karty wydarzenia jest anulowany, w dalszym ciągu uznaje się, że karta została zagrana i umieszcza się ją na stosie kart odrzuconych właściciela.

Przerwanie
Przerwanie jest zdolnością aktywowaną, której tekst rozpoczyna pogrubione słowo „Przerwanie:”. Zdolność przerwania przerywa rozpatrzenie jej warunku aktywacji, czasem anulując lub zmieniając rozpatrzenie tego warunku. Zawsze należy rozpatrzyć przerwanie warunku aktywacji, przed rozpatrzeniem skutków samego warunku aktywacji. [czyli: jak kasujesz to nie ma efektu, jak nie kasujesz to ja rozpatruje efekt jak chce (trzymając się wybranych celów jeśli takie są)] W przeciwieństwie do akcji, które mogą zostać zainicjowane podczas okien akcji, każde przerwanie może zostać zainicjowane raz, za każdym razem, kiedy wystąpi określony warunek aktywacji, opisany w tekście zdolności przerwania.
Kiedy inicjowany jest warunek aktywacji (ale zanim rozpoczęte zostanie jego rozpatrywanie), otwiera się okno przerwania dla tego warunku aktywacji. W oknie przerwania pierwszy gracz zawsze jako pierwszy ma możliwość zainicjowania wybranego przerwania (dla tego warunku aktywacji), lub spasowania. Możliwość inicjowania przerwania lub spasowania przechodzi na kolejnych graczy w kolejności rozgrywki, do momentu aż wszyscy gracze kolejno spasują, a okno przerwania się zamknie. Pasowanie nie uniemożliwia graczowi inicjowania przerwania później,
w tym samym oknie przerwania.
Po tym, jak okno przerwania się zamknie, dalsze przerwania dla tego konkretnego warunku aktywacji nie mogą być inicjowane. Rozpatrywanie warunku aktywacji jest w tym momencie zakańczane (o ile jego efekty nie zostały anulowane).
x Możliwe jest zainicjowanie kilku przerwań dla tego samego warunku aktywacji. Każde przerwanie musi zostać rozpatrzone w całości, zanim kolejne
przerwanie dla tego samego warunku aktywacji będzie mogło zostać zainicjowane.
x Jeśli kilka kopii tego samego przerwania może zostać zainicjowanych, każda kopia może zostać zainicjowana raz dla tego warunku aktywacji.


Wróć do „Pytania o zasady i mechanikę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość