High Septon

Tutaj możemy zadawać pytania o zasady ogólne, mechanikę gry i tym podobne.
kotul
Posty: 365
Rejestracja: 16 paź 2015, 17:43

High Septon

Postautor: kotul » 22 lis 2016, 00:15

Neutral.
Character. Cost: 6. STR: 5.

The Seven.

Interrupt: When an opponent chooses a character you control as the only target of a triggered ability, choose an eligible The Seven character you control to become the target of that triggered ability instead. (Limit once per phase.)


Na stahleck bylo mowione o tym ze mozna uzywac go do zmian postaci w discardzie czy tez na rece (na potrzeby Yorena czy Seen in flames). Dobrze rozumiem ze to bullshit ? Bo w Rules Reference w abilities->punkt 4 jest podane ze umiejetnosci moga celowac tylko w karty w grze (chyba ze jest napisane inaczej).

Ktos mowil ze gdzies jest interpretacja waznej osoby, ktora mowi ze to dziala.
#teamTorfWPupe

Chord
Posty: 1051
Rejestracja: 14 gru 2014, 23:19

Re: High Septon

Postautor: Chord » 22 lis 2016, 00:27

Tutaj jest napisane inaczej. Zwrot "choose an eligible The Seven character you control" oznacza, że warunki tragetowania mają być takie same jak akcji którą interuptujesz, czyli w przypadku Seen in Flames lub Yorena kopiują odpowiednie zezwolenia na celowanie w postaci poza grą.

kotul
Posty: 365
Rejestracja: 16 paź 2015, 17:43

Re: High Septon

Postautor: kotul » 22 lis 2016, 08:26

To tak. Ale pytanie czy w czesci "When an opponent chooses a character you control" nie nastepuje interakcja z postacia ktora kontrolujesz ? Bo nie moge nigdzie znalesc definicji czym jest interakcja.
#teamTorfWPupe

Gziku
Posty: 236
Rejestracja: 03 gru 2014, 10:22

Re: High Septon

Postautor: Gziku » 22 lis 2016, 10:59

kotul pisze:To tak. Ale pytanie czy w czesci "When an opponent chooses a character you control" nie nastepuje interakcja z postacia ktora kontrolujesz ? Bo nie moge nigdzie znalesc definicji czym jest interakcja.

Pod hasłem "Ownership and Control" w RRG znajdziesz informację że kontrolujesz wszystkie karty w twojej grze, discardzie, dead pile'u, decku i ręce.
A player controls the cards located in his or her out
of play game areas (such as the hand, deck, discard
pile, and dead pile)


W związku z tym możesz zmienić target tak długo jak spełnia wymagania z umiejki która została aktywowana oraz ma traita 'The seven'

A tak btw to "znaleźć"...

kotul
Posty: 365
Rejestracja: 16 paź 2015, 17:43

Re: High Septon

Postautor: kotul » 22 lis 2016, 11:24

Po pierwsze. Przepraszam za niepoprawna pisownie.

Po drugie. O tym wiem. Ale jeśli patrzeć tylko na tę zasadę to direworl pup miałby +1 do siły za wszystkie direwolfy w talii.

W miejscu które przytoczyłem na początku [ Rules Reference w abilities->punkt 4 ] jest napisane że jeśli wpis na karcie nie podaje że działa z czymś co kontrolujesz out-of-play, przyjmuje się że może on celować lub oddziaływać tylko na karty w grze. Przy czym oddziaływanie jako takie nigdy nie jest wyjaśnione (przynajmniej ja definicji nie potrafię znaleźć).

W pierwszej części umiejętności jest podaje: "When an opponent chooses a character you control". Więc jeśli Septon oddziałuje na tę postać to domyślnie dodaje się "When an opponent chooses a character you control in play". Moje główne pytanie brzmi - dlaczego przyjmujemy że Septon nie oddziaływuje na postać z której chcemy przekierować zdolność ?
#teamTorfWPupe

Chord
Posty: 1051
Rejestracja: 14 gru 2014, 23:19

Re: High Septon

Postautor: Chord » 22 lis 2016, 11:49

Dwie sprawy:
Ważniejsza - źle się zrozumieliśmy. Powodem dla którego można przekierowywać akcję z High Septona nie jest "brak oddziaływania", w tekście HS jest słowo "choose" - on wybiera postać na którą przekierowuje akcję tu w ogóle nie ma potrzeby odwoływać się do "oddziaływania" kruczek jest gdzie indziej:
W miejscu które przytoczyłem na początku [ Rules Reference w abilities->punkt 4 ] jest napisane że jeśli wpis na karcie nie podaje że działa z czymś co kontrolujesz out-of-play, przyjmuje się że może on celować lub oddziaływać tylko na karty w grze.

Tekst High Septona właśnie podaje, że on działa z czymś, co kontrolujesz out-of-play. Sformułowanie "choose an eligible The Seven character you control" oznacza w konkretnym przypadku Yorena:

Yoren pisze:Reaction: After you marshal Yoren, choose a character with printed cost 3 or lower in an opponent's discard pile, and put it into play under your control.

High Septon, while interrupting Yoren pisze:When an opponent chooses a character you control as the only target of a Yoren's ability, choose The Seven character with printed cost 3 or lower in your discard pile you control to become the target of that triggered ability instead. (Limit once per phase.)


Eligible oznacza "obarczoną takimi samymi warunkami targetowania". I w przypadku przerywania akcji celujących w postaci w out-of-play area High Septon przejmuje te warunki targetowania, zezwalając graczowi na przekierowanie akcji w The Sevena poza grą - bo jest to wyjątek od wspomnianego punktu czwartego wymieniony na początku paragrafu.

Druga sprawa dotyczy Pupa:
Jest to ciekawa uwaga - na tę chwilę nie widzę w zasadach powodu, by Pup czy Drowned Men nie liczyli też wszystkich Wilkorów czy Statków w decku, ręku i discardzie... Poszukam głębiej, ale to może być ważny bubel w zasadach.

Awatar użytkownika
szczudel
Posty: 3573
Rejestracja: 16 sty 2015, 21:14
Lokalizacja: Niepołomice
Kontaktowanie:

Re: High Septon

Postautor: szczudel » 22 lis 2016, 12:37

Chord pisze:Druga sprawa dotyczy Pupa:
Jest to ciekawa uwaga - na tę chwilę nie widzę w zasadach powodu, by Pup czy Drowned Men nie liczyli też wszystkich Wilkorów czy Statków w decku, ręku i discardzie... Poszukam głębiej, ale to może być ważny bubel w zasadach.

Jesli dobrze pamiętam bylo to adresowane na CDGB (które aktualnie padło). To było jedno z pierwszych pytań o CSa. Wynik był zgodny ze zdrowym rozsądkiem.
Blog Poświęcony Karcianej Grze o Tron: http://gramyotron.blogspot.com

Chord
Posty: 1051
Rejestracja: 14 gru 2014, 23:19

Re: High Septon

Postautor: Chord » 22 lis 2016, 14:29

O to, że wynik będzie zgodny ze zdrowym jestem całkiem spokojny. Bardziej mnie martwi metoda dojścia do tego wyniku. Mam doświadczenia z L5R najgorszych sposobów naginania zasad, języka, a nawet podstaw logiki, byle tylko wszystko działało "as intended" i byle się nie przyznać do wtopy przy pisaniu kart/rulebooka.

Awatar użytkownika
szczudel
Posty: 3573
Rejestracja: 16 sty 2015, 21:14
Lokalizacja: Niepołomice
Kontaktowanie:

Re: High Septon

Postautor: szczudel » 22 lis 2016, 14:38

Akurat w GOT 2ED obserwuje naginanie rzeczywistości do zasad. Nie odwrotnie.
Tak czy siak, poczekaj aż się podniesie CGDB aby mieć pewność.
Blog Poświęcony Karcianej Grze o Tron: http://gramyotron.blogspot.com

kotul
Posty: 365
Rejestracja: 16 paź 2015, 17:43

Re: High Septon

Postautor: kotul » 22 lis 2016, 21:11

Ok. Bo widze ze nie potrafie pisac zrozumiale.

Chodzi mi o zasade:

* Card abilities only interact with, and can only target, cards that are in play, unless the ability text specifically refers to an out of play area or element.

Ta linia daje informacje dlaczego direwolf pup nie działa ( z powodu interactu ).

Jesli High septon ma

When an opponent chooses a character you control as the only target of a triggered ability,...


to na mój chłopski rozum nastepuje interakcja z tą postacią (zdejmowanie z niej celowania).
Chyba że oficjalna decyzja jest taka że tej interakcji nie ma - jest tylko interakcja z efektem karty która celuje.

Wlasnie to jest dla mnie problemem - jaka jest definicja pogrubionego w cytacie interacta.
#teamTorfWPupe


Wróć do „Pytania o zasady i mechanikę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość