Burn + save

Tutaj możemy zadawać pytania o zasady ogólne, mechanikę gry i tym podobne.
Awatar użytkownika
adzio85
Posty: 630
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:50

Re: Burn + save

Postautor: adzio85 » 29 kwie 2016, 07:17

wuher44 pisze:
adzio85 pisze:A nie o 2? 1 za zimowy plot a 2 za wlasciwosc cat - groszek za poswiecenie postaci stark?

Ostatecznie moze wzrosnąć o 2, ale legalność odpalenia Jorego wynika z tego, że Kaśka pasywnie dostanie +1 ze zdolności Jorego. Nie możesz odpalić Jorego gdy nie ma Zimy.

why?
Obrazek

czy interrupt na burn nie wchodzi w ten sposób, że: Kasia ma zostać spalona, wchodzi interrupt Joryego czyli save na Kasię, a następnie ponieważ Cat jest w grze, zatem odpala się reakcja na poświęcenie postaci - czyli groszek za dżorego?

wuher44
Posty: 1645
Rejestracja: 03 lut 2014, 14:26
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Burn + save

Postautor: wuher44 » 29 kwie 2016, 07:23

Olgierd pisze:Nie widzę w tym nic dziwnego, sytuacja identyczna jak przy Risen from the Sea. Jeżeli pełny efekt karty ocalającej podniesie siłę postaci powyżej 0, to postać przeżyje.

Przy plocie nie zimowym Jory nawet nie może zostać użyty na spaloną Catelyn (z Wilków), bo w jego oknie przerwania nie zmieniłby się stan gry.

A Istaril jednak widział.
Różnica miedzy Risenem a Jorym jest taka, że cały efekt podnoszący siłę w Risenie jest na jednej karcie. A tutaj o legalności odpalenia decyduje umiejętność Kaski a nie Jorego co jest chore. Nie trudno jest mi sobie wyobrazić kombo, które jest legalne bo 10 karta w combie poprzez pasywne zdolności kart powoduje, że staje się legalne.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2016, 07:59 przez wuher44, łącznie zmieniany 1 raz.
Dwa razy wygrałem (w tym raz po pijaku) z :

"Fracas Champion 2016

Stahleck 2016 Top4"
:mrgreen:

Gziku
Posty: 236
Rejestracja: 03 gru 2014, 10:22

Re: Burn + save

Postautor: Gziku » 29 kwie 2016, 07:59

nie rozumiem tego zdziwienia.Wg mnie Działa identycznie do risena.
1. Najpierw rozpatrywany jest efekt zabicia Kaśki przez zredukowanie jej sił do 0.
2. Potem jest interrupt i rozpatrywany jest interrupt Jorego (ocalenie Kaśki niezależnie od plotu).
3. Potem jest reakcja Kaśki do interrupta.
4. Potem dopiero jak to zostanie rozpatrzone to wracamy do rozpatrywania efektu zabicia poprzez redukcje siły do 0.

Moim zdaniem Jorego można odpalić tak czy inaczej ponieważ stan gry się zmieni tak czy inaczej (kaśka dostanie powera i może dobiec w tym momencie).

wuher44
Posty: 1645
Rejestracja: 03 lut 2014, 14:26
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Burn + save

Postautor: wuher44 » 29 kwie 2016, 08:03

Jory daje groszek a nie +1 siły tak jak Risen, więc jest duża różnica.
Dwa razy wygrałem (w tym raz po pijaku) z :

"Fracas Champion 2016

Stahleck 2016 Top4"
:mrgreen:

wuher44
Posty: 1645
Rejestracja: 03 lut 2014, 14:26
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Burn + save

Postautor: wuher44 » 29 kwie 2016, 08:09

adzio85 pisze:why?


bo:
legalność odpalenia Jorego wynika z tego, że Kaśka pasywnie dostanie +1 ze zdolności Jorego

czyli dawania groszka po savie gdy jest zima.
Dwa razy wygrałem (w tym raz po pijaku) z :

"Fracas Champion 2016

Stahleck 2016 Top4"
:mrgreen:

Awatar użytkownika
adzio85
Posty: 630
Rejestracja: 13 paź 2015, 14:50

Re: Burn + save

Postautor: adzio85 » 29 kwie 2016, 08:12

wuher44 pisze:
adzio85 pisze:why?


bo:
legalność odpalenia Jorego wynika z tego, że Kaśka pasywnie dostanie +1 ze zdolności Jorego

czyli dawania groszka po savie gdy jest zima.

no tak, ale przecież po poświęceniu jory też może mieć +1 bez względu na plot. Czy to jest jakaś inna zasada przy rozpatrywaniu kolejności tych zdarzeń, czyli dead, save, interrupt, reaction

Awatar użytkownika
szczudel
Posty: 3573
Rejestracja: 16 sty 2015, 21:14
Lokalizacja: Niepołomice
Kontaktowanie:

Re: Burn + save

Postautor: szczudel » 29 kwie 2016, 08:18

Jedna rzecz mnie nurtuje.

Seen in Flames nie mozna zagrać na pustą rekę nawet jak Melka jest na stole. Uzasadnai się to tym, że przy zmianie stanu gry nie można brac pod uwagę umiejętności innych kart poza rozpatrywaną.

Dlaczego więc Save przed burnem Jorego bierze pod uwagę umiejętność Catelyn ?
Blog Poświęcony Karcianej Grze o Tron: http://gramyotron.blogspot.com

Awatar użytkownika
Olgierd
Posty: 320
Rejestracja: 04 lip 2013, 08:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Burn + save

Postautor: Olgierd » 29 kwie 2016, 08:20

Niektóre zdolności stałe cały czas sprawdzają,
czy nie występuje określony warunek (oznaczony
słowami takimi jak „podczas”, „jeśli” lub „dopóki”).
Efekty takich zdolności aktywują się w dowolnym
momencie kiedy występuje wskazany warunek.


Zdolność Catelyn "odpala" się w tym samym oknie i momencie co Jory. Tyle.

wuher44
Posty: 1645
Rejestracja: 03 lut 2014, 14:26
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Burn + save

Postautor: wuher44 » 29 kwie 2016, 08:22

adzio85 pisze:no tak, ale przecież po poświęceniu jory też może mieć +1 bez względu na plot. Czy to jest jakaś inna zasada przy rozpatrywaniu kolejności tych zdarzeń, czyli dead, save, interrupt, reaction

Żeby móc odpalić jakiś efekt to musisz sprawdzić najpierw czy zmieni on stan gry. Poświecenie Jorego jest kosztem a nie efektem, a zapłacenie kosztu nie powoduje zmiany stanu gry.
Dwa razy wygrałem (w tym raz po pijaku) z :

"Fracas Champion 2016

Stahleck 2016 Top4"
:mrgreen:

Awatar użytkownika
szczudel
Posty: 3573
Rejestracja: 16 sty 2015, 21:14
Lokalizacja: Niepołomice
Kontaktowanie:

Re: Burn + save

Postautor: szczudel » 29 kwie 2016, 09:20

Olgierd pisze:Zdolność Catelyn "odpala" się w tym samym oknie i momencie co Jory. Tyle.


No tak, stałe efekty sa przeliczane na bierząco. Co nie zmienia faktu, ze legalność zagrania Jorego polega na jego interakcji z inna karta a to trochę mi sie nie podoba w kontekście wspomnianego Seen in Flames.
Blog Poświęcony Karcianej Grze o Tron: http://gramyotron.blogspot.com


Wróć do „Pytania o zasady i mechanikę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość