AGoTTournament - program turniejowy

Dyskusja o wszystkich aspektach karcianej Gry o Tron w wersji 2.0
morphine
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2015, 07:56

AGoTTournament - program turniejowy

Postautor: morphine » 17 paź 2015, 23:00

AGoTTournament - program turniejowy

Pod poniższym linkiem będzie dostępna najnowsza wersja programu turniejowego:
https://drive.google.com/folderview?id=0B4vDaAKM0rwKY09EcDFORmY0djA&usp=sharing#list <---- chwilowo nie działa
https://onedrive.live.com/redir?resid=58D7F9801C5F5051!114&authkey=!AFVHpxn2R1Zabms&ithint=folder%2czip

Wymagania:
- system Windows z .NET Framework'iem 4.0

Co program potrafi:
- zapis/odczyt danych graczy, całego turnieju
- parowanie swissa,
- przeliczanie punktów graczy i ich tie-breakerów
- generowanie i obsługa TOPki,
- drętwe statystyki,
- proste przeliczanie punktów do ligi,
- eksporty wyników w postaci tabeli, którą można bezpośrednio wklejać na forum (w znacznikach code)
(być może coś jeszcze, ale nie pamiętam :) )

Aha będzie synchronizacja z rankingiem Galakty.

Opcje wyszukiwania (przydatne przy 20+ graczach):
- pierwszy wiersz tabeli
- CTRL+F (wyszukiwanie po wszystkich kolumnach)



Wyjaśnienie kolumn tabel:

- SoS - suma punktów przeciwników (tzw. Buchholz).
- SSoS - suma sum punktów przeciwników (suma Buchholz'ów)
- W-R-P - wygrane-remisy-przegrane
- +/- - punkty zdobyte/oddane
- DC - deckcheck - jak ktoś będzie miał odhaczony deckcheck to tutaj będzie widoczny
- K - przy włączonym systemie kostki - liczba kto ile razy zaczynał
- SB - super-BYE - jak ktoś dostanie super-BYE'a to tutaj będzie się świeciło na zielono.
- € - oznaczenie że ktoś zapłacił wpisowe na turniej (można oznaczyć pod prawym przyciskiem myszy).



Być może są jeszcze jakieś pozostałości po Podboju. Jak ktoś coś znajdzie to poprawię.
Grafiki rodów są póki co takie drętwe, jak dostanę takie ładne z gry to podmienię.
Jak by się coś sypało to proszę o pisanie w temacie albo na PM.

Moderację / Administrację proszę o wrzucenie/pozostawienie tego tematu tam gdzie powinien być. Ja wrzuciłem go tutaj bo nie wiedziałem gdzie go utworzyć.

Miłego testowania (bo to jeszcze wersja testowa).
Ostatnio zmieniony 18 sty 2016, 10:25 przez morphine, łącznie zmieniany 2 razy.

SLave
Posty: 756
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:14
Lokalizacja: Szczecin

AGoTTournament - program turniejowy

Postautor: SLave » 18 paź 2015, 09:55

* Dla mnie W-D-L jest mocno mylące. Jakiś konkretny powód, dla którego nie zastosowano W-L-D?
* Do czego potrzebujemy +/-?
* Do czego służy G?
* Nie gramy o trzecie miejsce. Pozycje przegranych w systemie pucharowym reguluje Swiss Standing.
* Przy exporcie do txt po nazwie domu pojawia się myślnik. W zamyśle było wpisywanie tam czegoś ręcznie, czy powinno coś się wyświetlać?

Na dziś dzień najlepszy soft, jakim dysponujemy, ale trzeba się mu jeszcze przyjrzeć.

Sim6moN
Posty: 328
Rejestracja: 07 lip 2013, 15:06
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: AGoTTournament - program turniejowy

Postautor: Sim6moN » 18 paź 2015, 10:54

Dobra robota z oprogramowaniem, dzisiaj potestowałem i mam kilka uwag sugestii:
1. Przy dodawaniu graczy było by super gdyby okno 'reagowało' na enter.
2. Nie jestem pewien czy poprawnie program liczy SoS w przypadku bye'a
3. W wynikach nie ma opcji draw 2:2
"What I appreciate is that your avatar brings its own facepalm."

morphine
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2015, 07:56

Re: AGoTTournament - program turniejowy

Postautor: morphine » 18 paź 2015, 15:13

SLave pisze:* Dla mnie W-D-L jest mocno mylące. Jakiś konkretny powód, dla którego nie zastosowano W-L-D?

Kwestia przyzwyczajenia. Powodu nie było żadnego. Ot zawsze tak było w innych karciankach. Jak trzeba będzie to zmienię.


SLave pisze:* Do czego potrzebujemy +/-?

Czasem ten +/- pokazuje, że ktoś miał modified win'a.

SLave pisze:* Do czego służy G?

Kolumna G pokazuje czy dany gracz ma zaczytane Id z rankingu Galakty. Potrzebne będzie przy turniejach rankingowych galaktowych. Zielone oznacza że gracz jest 'zsynchronizowany'. Można tę kolumnę ukryć odznaczając odpowiednią opcję w Ustawienia->Opcje.

SLave pisze:* Nie gramy o trzecie miejsce. Pozycje przegranych w systemie pucharowym reguluje Swiss Standing.

Jak mi potwierdzi Stach, że ma tego nie być - usunę.

SLave pisze:* Przy exporcie do txt po nazwie domu pojawia się myślnik. W zamyśle było wpisywanie tam czegoś ręcznie, czy powinno coś się wyświetlać?

W Podboju był wpisywany lider którym się grało. Poprawię.

SLave pisze:... ale trzeba się mu jeszcze przyjrzeć.

Nie no, nie myślę, że weźmiesz w ciemno. :)

Sim6moN pisze:1. Przy dodawaniu graczy było by super gdyby okno 'reagowało' na enter.

Da się zrobić :).
Sim6moN pisze:2. Nie jestem pewien czy poprawnie program liczy SoS w przypadku bye'a

BYE nie posiada punktów do SoSa. Podaj jakieś szczegóły, co wg Ciebie jest źle liczone to sprawdzę.

Sim6moN pisze:3. W wynikach nie ma opcji draw 2:2

Że tak zacytuję klasyka 'Dziwne u mnie działa :)'.





Zapomniałem dodać że można się przełączyć na język polski (w prawym górnym rogu jest combobox).

EDIT:
Jeśli turniej ma TOPkę to po jej rozegraniu należy na zakładce Klasyfikacja końcowa przeliczyć wyniki, tabela będzie uwzględniała swiss standing przegranych w topce (oczywiście w zależności od tego jak daleko zaszli w tej topce).

EDIT 2:
Poprawiona i wrzucona wersja beta programu:
- obsługa entera przy edycji gracza,
- zmienione grafiki rodów.

Czekam na dalsze uwagi.

SLave
Posty: 756
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:14
Lokalizacja: Szczecin

Re: AGoTTournament - program turniejowy

Postautor: SLave » 18 paź 2015, 16:47

morphine pisze:
SLave pisze:* Dla mnie W-D-L jest mocno mylące. Jakiś konkretny powód, dla którego nie zastosowano W-L-D?

Kwestia przyzwyczajenia. Powodu nie było żadnego. Ot zawsze tak było w innych karciankach. Jak trzeba będzie to zmienię.


Właśnie o to chodzi, że nie. Od kiedy pamiętam w MtG jest W-L-D.
Remisy są na tyle rzadkie (w AGoT dużo rzadsze niż w MtG), że najlepiej je trzymać na końcu.

morphine pisze:
SLave pisze:* Do czego potrzebujemy +/-?

Czasem ten +/- pokazuje, że ktoś miał modified win'a.


ModWinów u nas dostatek. Czasem mamy po kilka na jednym turnieju.
Po punktach widać, że ktoś takowego załapał, bowiem nie dzieli się jego wynik przez 5.
Podobnie z ModLossem.

Tak na prawdę, ani jedno ani drugie nie jest szczególnie użyteczne w AGoT.
Tutaj liczymy punkty, SoS i SSoS. Nic więcej.
Ale zapewne Galakta będzie tego potrzebowała, coby gromadzić w swojej bazie danych. :lol:

morphine pisze:
SLave pisze:* Przy exporcie do txt po nazwie domu pojawia się myślnik. W zamyśle było wpisywanie tam czegoś ręcznie, czy powinno coś się wyświetlać?

W Podboju był wpisywany lider którym się grało. Poprawię.


W AGoT wpisuje się Agendę.
Miast likwidować, lepiej byłoby w programie wprowadzić (edytowalną?) kolumnę, w której tego typu info możnaby zapisać.

morphine pisze:
Sim6moN pisze:2. Nie jestem pewien czy poprawnie program liczy SoS w przypadku bye'a

BYE nie posiada punktów do SoSa. Podaj jakieś szczegóły, co wg Ciebie jest źle liczone to sprawdzę.


BYE posiada zawsze największy możliwy SoS.
Przy dziewięciu zawodnikach w Swiss, liczymy dziesiątkę graczy. BYE zawsze wygrywa, i, co turę, zdobywa komplet punktów.
W przeciwnym razie, BYE na turnieju nie byłby nagrodą, a karą.
Zawodnicy otrzymujący BYE (tutaj SuperBye) posiadaliby gorsze statystyki od tych, którzy swoje gry wygrali.

morphine pisze:
Sim6moN pisze:3. W wynikach nie ma opcji draw 2:2

Że tak zacytuję klasyka 'Dziwne u mnie działa :)'.


Nie działa w rozgrywkach pucharowych, bo nie powinien.
W Swiss działa.

morphine pisze:Jeśli turniej ma TOPkę to po jej rozegraniu należy na zakładce Klasyfikacja końcowa przeliczyć wyniki, tabela będzie uwzględniała swiss standing przegranych w topce (oczywiście w zależności od tego jak daleko zaszli w tej topce).


Nie do końca rozumiem.
Nie zaobserwowałem jednak nic niepokojącego.

Luka_Brazzi
Posty: 2069
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Re: AGoTTournament - program turniejowy

Postautor: Luka_Brazzi » 18 paź 2015, 17:37

Zależy od Bye'a. Bye za nieparzystą ilość graczy nie dodaje sosa bo to przeciwnik, który przegrywa każdy pojedynek
a bye za wygraną w innym turnieju to przeciwnik, który wygrywa każdy pojedynek i on już musi się do sosa dodawać.
Czyli rozwinięcie tego co Slave powiedział :)
#moribundziewróć

Awatar użytkownika
Germanus
Posty: 855
Rejestracja: 10 paź 2015, 21:01

Re: AGoTTournament - program turniejowy

Postautor: Germanus » 18 paź 2015, 17:58

we większości tabel wpisuje się W-D-L. Dlaczego, bo wpierw są podawane te mecze które dają punkty a na koniec te co dają 0.. tak było chyba tez w programie do WHI ;)

Awatar użytkownika
Germanus
Posty: 855
Rejestracja: 10 paź 2015, 21:01

Re: AGoTTournament - program turniejowy

Postautor: Germanus » 18 paź 2015, 18:01

ps. BYE jest karą. Gra z nim w późniejszym etapie gracz najsłabszy. Tak było to rozwiązane też na MŚ Warhammera Inwazji. Potem wprowadzono super BYE dla mistrzów krajów, którzy otrzymali go jako nagrodę.

morphine
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2015, 07:56

Re: AGoTTournament - program turniejowy

Postautor: morphine » 18 paź 2015, 18:11

SuperBYE jest obsłużony w programie.

SLave
Posty: 756
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:14
Lokalizacja: Szczecin

AGoTTournament - program turniejowy

Postautor: SLave » 18 paź 2015, 20:47

Luka_Brazzi pisze:Zależy od Bye'a. Bye za nieparzystą ilość graczy nie dodaje sosa bo to przeciwnik, który przegrywa każdy pojedynek
a bye za wygraną w innym turnieju to przeciwnik, który wygrywa każdy pojedynek i on już musi się do sosa dodawać.
Czyli rozwinięcie tego co Slave powiedział :)


No i dałeś mnie powód do rozkminy. Baaaa. Nie tylko rozkminy, ale i przeszło godziny spędzonej na przeszukiwaniu Internetu. Nawet przekaz na żywo z Pro Tour Milwaukee spauzowałem, coby się rozglądnąć. A co znalazłem -->

1. Organizacje szachowe zalecają, aby BYE dostawał jednak pewną ilość punktów, szczególnie w turniejach wykorzystujących SOSOS jako drugi / trzeci tie-breaker. W ten sposób nie karamy graczy, którzy grali z graczami, którzy dostawali BYE. A były już turnieje w Szczecinie, gdzie SOSOS decydował o awansie do fianału.

2. FFG nie dało jasnych wytycznych w sprawie jak BYE należy traktować, i na różnych turniejach wyglądało to różnie. Niektórzy organizatorzy dawali BYE'om pełną liczbę punktów. Inni pełną liczbę punktów - 5. Inni wcale. Jeszcze inni podwyższali wartość BYE o 1 po każdej rundzie. W skrócie - cyrk na kółkach.

3. Pamiętam jak dziś, że The Frush nie chaciał BYE na Regionals w Katowicach. I Jemioł jasno wówczas zawyrokował, że za BYE dostanie pełen SOS. I w tym miejscu zaznaczyć wypada, że software, z którego korzystaliśmy, nie rozróżniał BYEs. O ile się orientuję, od tego czasu (znów ten sam software w użyciu) (lub bez softu) BYE zawsze miał u nas pełen SOS. A już na pewno, nie rozróżnialiśmy BYEs. Tak, wiem, the imperfect software.

3.5 W Rozróbie w roku bieżącym nie brałem udziału. :P

4. Gracze do BYEs uprawnieni grali wszystkie rundy (= rezygnowali z BYEs) za każdym razem, gdy dowiadywali się, że nie dostaną zań SOSu. Nie zawsze im mówiono przed turniejem, i były nieprzyjemności. Czasem dostawali pełen SOS, zależnie od organizatora.


Wróć do „Dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość