Baratheon - pogadanki

Dyskusja o wszystkich aspektach karcianej Gry o Tron w wersji 2.0
Awatar użytkownika
Breaker
Posty: 1564
Rejestracja: 31 gru 2010, 13:30

Re: Baratheon - pogadanki

Postautor: Breaker » 05 mar 2018, 09:49

@wuher- tak wiem, jak grochem o sciane... ;)

@szczudel-po kolei:
Fealty- +1 kasy CO TURE. to tak jakbys startowal w setupie z dodatkowa obnizarka. W przeliczeniu na cala gre to calkiem sporo dodatkowych resourcow
Lato- jw. I jeszcze +1 rezerwy (w kontroli lubimy miec pelna reke kart). Wada jest zawezenie do letnich plotow ktore nie czynia krzywdy przeciwnikowi, a to sie kontroli nie podoba
Greensight- coturowe zrzucenie karty z top decka- niby nic a moze zdjac cos baaardzo istotnego i daje alternatywny win condition na dluga gre. Wada jest blokowanie house karty, praktycznie nie mozna uzywac innych efektow za tapa karty domu
Rainsy- nowa martellowa daje 10slotow na ploty, tu masz 12... tak wiem trzeba wygrac oko o 5, ale jezeli nawet parszywe kalmary robia dzialajace buildy na rainsach to znaczy ze da sie kazdym rodem
Czerwone drzwi- opcja wystartowania na stole z dowolna lokacja funkcyjna, tylko niestety setup totalnie zchrzaniony. To nie przeszkadza ludziom tym grac i sporo jest zadowolonych

Jak dla mnie kazda z powyzszych bije na glowe twoje 10 plotow. Z powodu przewagi ekonomicznej lub przewagi stabilnosci kazda z nich daje jakis potezny bonus, czesto co ture. Posiadanie 10ciu plotow z masa jakis przypadkowych sytuacyjnych odpowiedzi na rozne decki jest slabe- jak chcesz sideboardu to rainsy robia to 2x lepiej. Kwestia obrotu plot decka tez jest bardzo istotna. Ja np. zastanawiam sie czy nie zrobic numeru i nie wrzucic plota martellowego do normalnego 7dmioplotowego decka, bo tym sposobem bede robil obrot juz po 6tym plocie a to calkiem spoko bonus

Food for thought
House Martell Loyalist. Unbowed, Unbent, Unbroken.

Cunning but Brutal

"Nie pieszcze sie z aGoTem tylko nak%$&@*am jak Korwin lewakow" :D by mistrz Szczudel

Awatar użytkownika
szczudel
Posty: 3573
Rejestracja: 16 sty 2015, 21:14
Lokalizacja: Niepołomice
Kontaktowanie:

Re: Baratheon - pogadanki

Postautor: szczudel » 05 mar 2018, 10:11

michaelius pisze:W Targach może być ciekawa - teraz często gram 6-8 plotów burnem , więc dochodzę do momentu gdzie sam się Valaruje albo Marszuje czasami.

A nie granie fealty pozwoli używać alejki cienia.

Generalnie jesli twój deck nazbyt czesto się Valaruje ( czy też jest zmuszony grać plota, który jest po to aby udręczyć przeciwnika, ale nie chcemy go zagrywać i siedzi do 7-go), to jest to niewątpliwie trigger do zastanowienia się nad ta agenda. Może się okazać, że 10 plotów jest rozwiązaniem. Niestety równie dobrze wnioski mogą być takie, że plot nie pasuje do decku lub że sam deck jest po prostu zbyt wolny.

Breaker pisze:Fealty-...
Lato- ...
Greensight
Rainsy
Czerwone drzwi


A ja napisałem:
szczudel pisze:To mi powiedz jaka to agenda daje większe bonusy w kontroli bez znaczącej ingerencji w strukturę tali.

Więc można odrzucić Greensight I Czerwone drzwi. Rainsy, wiadomo. Chyba wspominałem, że sa wyjątkiem. Jeśli nie, to są i faktycznie do kontroli mogącej sobie pozwolić na ta agendę będą lepszym wyborem.
Fealty i Lato. Rezerwa – ok. Kasa? Nie. Dzięki kilku więcej plotom możesz wsadzić eko ploty i jeśli jest okazja zrzucić z ręki na stół to co trzeba. Lepiej mieć jeden plot +4G na żądanie niż agendę dającą 4x+1G. Fealty blokuje tapowanie karty, a lato pomaga w rezerwie przeciwnikom. Boli granie lata gdy ich 4-ki robia się piątkami (to mój największy zarzut do KoS).

Breaker pisze:Posiadanie 10ciu plotow z masa jakis przypadkowych sytuacyjnych odpowiedzi na rozne decki jest slabe- jak chcesz sideboardu to rainsy robia to 2x lepiej.


Bzdura i Bzdura. Sytuacyjny to jest HoS. Nie po to wsadzasz PD w 10 plotów aby ją odpalać w 80% gier. Wsadzasz ją tam po to aby w 40% gier uratowała Ci dupę.
Jak Rainsy pomagaja na kontrolowac lokacje? (czyli najbardziej kulejacy element gry dla wszystkich non-GJ).
Ostatnio zmieniony 05 mar 2018, 10:20 przez szczudel, łącznie zmieniany 2 razy.
Blog Poświęcony Karcianej Grze o Tron: http://gramyotron.blogspot.com

wuher44
Posty: 1613
Rejestracja: 03 lut 2014, 14:26
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Baratheon - pogadanki

Postautor: wuher44 » 05 mar 2018, 10:17

Tak Braker. Walczę ze sobą. :lol:
Nowa agenda spowoduje, że dotychczasowe buildy pójdą w niepamięć.
Dwa razy wygrałem (w tym raz po pijaku) z :

"Fracas Champion 2016

Stahleck 2016 Top4"
:mrgreen:

Awatar użytkownika
Breaker
Posty: 1564
Rejestracja: 31 gru 2010, 13:30

Re: Baratheon - pogadanki

Postautor: Breaker » 05 mar 2018, 10:26

Gowno prawda, nowa agenda zostanie przetestowana, ktos wymysli jakiegos grubego combosa na plotach w used pilu (nie ja, ja takim gownem nie gram...) i tylko tam bedzie uzywana a reszta bardzo szybko zrozumie ze woli agende ktora cos robi

Edit: btw jezeli ktos uwaza ze polityczna kontroluje lokacje to sie myli. Jest ona silver bulletem na NW a cala reszta lajtowo obywa sie na 1-2 lokacjach z keszem i 1 funkcyjnej. Kontrola polega na WYBRANIU ktora lokacja ma spasc, polityczna zaledwie redukuje ich ilosc, najwazniejsza na pewno pozostanie nadal na stole. To juz granie piromantow jest bardziej sensowne. Btw ja uwazam ze polityczna nie jest grana nie tylko z powodu slotow ale rowniez totalnie zalosnych statsow, szczegolnie 4 rezerwy dla kontrolnego decka
House Martell Loyalist. Unbowed, Unbent, Unbroken.

Cunning but Brutal

"Nie pieszcze sie z aGoTem tylko nak%$&@*am jak Korwin lewakow" :D by mistrz Szczudel

wuher44
Posty: 1613
Rejestracja: 03 lut 2014, 14:26
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Baratheon - pogadanki

Postautor: wuher44 » 05 mar 2018, 11:11

O tej niepamięci napisałem z przekąsem. :lol:
Oczywiscie ze nowa agenda bedzie miala tylko sens w Martelach.
Dwa razy wygrałem (w tym raz po pijaku) z :

"Fracas Champion 2016

Stahleck 2016 Top4"
:mrgreen:

Awatar użytkownika
Breaker
Posty: 1564
Rejestracja: 31 gru 2010, 13:30

Re: Baratheon - pogadanki

Postautor: Breaker » 05 mar 2018, 11:22

Ja wiem, ale czy inni wiedza? :mrgreen:

Teraz juz wiedza bo napisales, eh zanika trudna sztuka pisania miedzy wierszami, trzeba niektorym tlumaczyc jak wolu
House Martell Loyalist. Unbowed, Unbent, Unbroken.

Cunning but Brutal

"Nie pieszcze sie z aGoTem tylko nak%$&@*am jak Korwin lewakow" :D by mistrz Szczudel

wuher44
Posty: 1613
Rejestracja: 03 lut 2014, 14:26
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Baratheon - pogadanki

Postautor: wuher44 » 05 mar 2018, 11:30

Braker masz już cydowy deck wygrywajacy Stahleck z tą agendą? Podobno całe Trójmiasto o nim mówi.
Dwa razy wygrałem (w tym raz po pijaku) z :

"Fracas Champion 2016

Stahleck 2016 Top4"
:mrgreen:

Awatar użytkownika
Breaker
Posty: 1564
Rejestracja: 31 gru 2010, 13:30

Re: Baratheon - pogadanki

Postautor: Breaker » 05 mar 2018, 11:35

oczywiscie, ale to cydodeck wiec ja nie moge nim grac :) zdradze tylko ze jest to baratheon na nowej agendzie, praktycznie nie do pokonania przez dowolny build, szczegolnie miazdzy NW bez litosci

nie probujcie pisac do ludzi z trojmiasta, dostali prikaz zeby nikomu nie zdradzac, kara za puszczenie farby jest kastracja
House Martell Loyalist. Unbowed, Unbent, Unbroken.

Cunning but Brutal

"Nie pieszcze sie z aGoTem tylko nak%$&@*am jak Korwin lewakow" :D by mistrz Szczudel

Neoptolemos
Posty: 629
Rejestracja: 20 sty 2016, 15:42

Re: Baratheon - pogadanki

Postautor: Neoptolemos » 05 mar 2018, 11:38

Breaker pisze:Btw ja uwazam ze polityczna nie jest grana nie tylko z powodu slotow ale rowniez totalnie zalosnych statsow, szczegolnie 4 rezerwy dla kontrolnego decka

Dlatego miewa sens w Rainsach. Tylko że większość frakcji jej nie zagra, bo sama będzie pokarana. Martelle czy NW raczej nie będą jej chcieli zagrać w żadnym momencie.

Mimo wszystko proponuję wrócić do tematu Baratheonów, ja wiem że są nudni i przez 1,5 roku nic i tak się tu nie działo, ale... wiecie ;)
Powoli wrócą do gry. Czy na Tyrellach, to nie wiem. Ale na Drzwiach mają kilka opcji.

Awatar użytkownika
szczudel
Posty: 3573
Rejestracja: 16 sty 2015, 21:14
Lokalizacja: Niepołomice
Kontaktowanie:

Re: Baratheon - pogadanki

Postautor: szczudel » 05 mar 2018, 11:43

PD robi o wiele więcej niz tylko udupia NW. Jak GJ wrzuci do 2 plota 3x Iron Mines to gry też może nie być. Ile widujesz duplikowanych lokacji? Może gdy grasz GJ. A tak ludzie nauczyli sie nie duplikowac bo karty robia zapore na rece. Widzisz te gołe FB, Plazy te i inne. Jak rzucasz PD to zawsze przeciwnik musi podjac decyzje eko czy tech. Jesli wybiera eko, to reset postaci (swój czy nasz) zaboli go mocniej.
Nie chce mi się wierzyć, ze nie widzisz zalet on-demand nieblokowalnych resetów.

Ja w Rangersach grałem PD. Całkiem elegancko działała.
Blog Poświęcony Karcianej Grze o Tron: http://gramyotron.blogspot.com


Wróć do „Dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość