Ploty - pogadanki

Dyskusja o wszystkich aspektach karcianej Gry o Tron w wersji 2.0
Awatar użytkownika
szczudel
Posty: 3573
Rejestracja: 16 sty 2015, 21:14
Lokalizacja: Niepołomice
Kontaktowanie:

Re: Ploty - pogadanki

Postautor: szczudel » 30 mar 2018, 14:38

Jest tak.
Wybieramy pierwszego gracza.
Summer Harvest stwierdza, ze idzie pierwszy. I teraz juz nie ma znaczenia jak się ploty odpalą (chociaż lepiej powiedzieć, szczególnie na throneteki, żeby się najpierw odpalił Doran, potem Varys Riddle i dopiero Summer Harvest).
Jako FP, decyduje jaka wartośc na SH jest ważna.
Blog Poświęcony Karcianej Grze o Tron: http://gramyotron.blogspot.com

Chord
Posty: 1051
Rejestracja: 14 gru 2014, 23:19

Re: Ploty - pogadanki

Postautor: Chord » 30 mar 2018, 15:00

Może też dość efektywnie zagrać Counting Coppers w Harvesta (pustynne śmierdziele i tak często z niego otwierały), ale co do zasady szczudeł ma rację - przeciw Martellowi, którego podejrzewamy o bezrefleksyjne rypanie zawsze Behestem dobrze się otwiera SH.

Choć uważam, że ToP też działa przyzwoicie.

Neoptolemos
Posty: 708
Rejestracja: 20 sty 2016, 15:42

Re: Ploty - pogadanki

Postautor: Neoptolemos » 30 mar 2018, 15:23

Jeżeli tak, to ja kompletnie inaczej rozumiałem interakcję SH z Riddle. Tzn. jeżeli Riddle się odpali przodem, to ustawia X na 2 i pozamiatane. Jednak nie?
Jeszcze z nienajgorszych otwarć przeciwko Behest jest:
Besieged (umiarkowanie dobre, bo Martell raczej lubi iść drugi, ale zawsze to wyklękuje postaci)
Ranger's Cache (bezpieczne, ale to wciąż mocno przeciętny plot)
Barring the Gates (zawsze dobre przeciwko Martellom)
Building Orders (jesteśmy do tyłu o 1 złoto przy Riddle, ale wygrywamy ini)
Winds of Winter (ale to bardzo specyficzne decki tak mogą zacząć + 2claim jest ryzykowny przeciw Martellom)
Here to Serve (chociaż jeśli gra choć 1x Caleotte, to niemiło)

i wspomniany przeze mnie Calm (nawet z Riddle mamy remis w efektach, a my wybieramy FP) oraz ToP (standard, można przeboleć oddanie Harvestem). Oraz, oczywiście, własny Long Plan/Behest :D

Chord
Posty: 1051
Rejestracja: 14 gru 2014, 23:19

Re: Ploty - pogadanki

Postautor: Chord » 10 kwie 2018, 11:43

Ktoś się bawił Forced Marchem? Ja zaczynam właśnie testować w GJ (co jak, co ale konusów z militką u nich nie brak) i plot wygląda na razie znakomicie (9 inicjatywy!), a praktycznie nie widziałem go nigdzie od wyjścia SoD.

Neoptolemos
Posty: 708
Rejestracja: 20 sty 2016, 15:42

Re: Ploty - pogadanki

Postautor: Neoptolemos » 10 kwie 2018, 11:56

O nieee, trafia się i w Starkach, i w Lanni, i w Targu... pod pewnymi względami to ulepszone Filthy Accusations, a Filthy było, jest i będzie grane :)

Awatar użytkownika
Breaker
Posty: 1638
Rejestracja: 31 gru 2010, 13:30

Re: Ploty - pogadanki

Postautor: Breaker » 10 kwie 2018, 12:09

najlepiej chodzi chyba w lanni gdzie mozesz go zagrac ponownie w challengach tyrions chainem
House Martell Loyalist. Unbowed, Unbent, Unbroken.

Cunning but Brutal

"Nie pieszcze sie z aGoTem tylko nak%$&@*am jak Korwin lewakow" :D by mistrz Szczudel

Marek
Posty: 236
Rejestracja: 15 wrz 2017, 21:41

Re: Ploty - pogadanki

Postautor: Marek » 10 kwie 2018, 12:11

Daje przewagę w jednej turze, ale najlepiej by się sprawdził w jakimś kill decku.

Marek
Posty: 236
Rejestracja: 15 wrz 2017, 21:41

Re: Ploty - pogadanki

Postautor: Marek » 10 kwie 2018, 12:11

Breaker pisze:najlepiej chodzi chyba w lanni gdzie mozesz go zagrac ponownie w challengach tyrions chainem


Plus Clany?

Neoptolemos
Posty: 708
Rejestracja: 20 sty 2016, 15:42

Re: Ploty - pogadanki

Postautor: Neoptolemos » 10 kwie 2018, 12:17

Akurat w kill decku to celowane klęknięcie z Filthy jest ważniejsze (jeżeli w ogóle potrzebujemy klękać). W Lanni to zdecydowanie w wersji na wyniszczanie ręki/crossingu na Cersei, a nie clansmenach. Zresztą żeby grać Tyrion's Chaina, grasz 2xHeadsy, więc tym bardziej pasuje do Crossingu.

Chord
Posty: 1051
Rejestracja: 14 gru 2014, 23:19

Re: Ploty - pogadanki

Postautor: Chord » 10 kwie 2018, 12:47

No właśnie też sądzę, że to zupełnie nie jest karta do kill decka. To jest kontrolna karta fajna na dobieganie, którą się klęka najgrubsze postaci przeciwnika (co jak, co ale w większości decków jakie spotykam parcholandia za 3- golda jest całkiem pozbawiona militarności).


Wróć do „Dyskusja ogólna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość