Organizacja ligi agotowej

Dział poświęcony Ogólnopolskiej Lidze A Game of Thrones

Czy miałbym ochotę na uczestnictwo w rozgrywkach ligowych?

Tak
31
89%
Nie
1
3%
Od czasu do czasu (raczej nie)
3
9%
 
Liczba głosów: 35

ajakdwalin
Posty: 519
Rejestracja: 05 lut 2012, 18:53
Lokalizacja: j-no

Organizacja ligi agotowej

Postautor: ajakdwalin » 02 lip 2013, 09:01

Drugie katowickie spotkanie turniejowe mamy już za sobą. Frekwencja była zacna i fajnie rokująca na kolejne rozgrywki. Dodatkowo co parę miesięcy spotykamy się w większym gronie na jakichś wyjazdowych imprezach. W związku z tym chciałbym rzucić temat organizacji ligi. W Katowicach mam nadzieję spotkania się przyjmą i będziemy się regularnie widywać - należy więc postawić pytanie, czy mielibyście w takiej sytuacji ochotę na to by te rozgrywki przerodziły się w ligowe granie?

Jakąś bazę mamy bo kilka tych spotkań w ciągu roku robimy i wydaje mi się spokojnie moglibyśmy pomyśleć o jakimś rankingu :) Oczywiście mile widziane było by gdyby każda meta organizowała sobie spotkania ligowe we własnym gronie - w ten sposób ranking można było jakoś napędzić i rozbudować (liga lokalna, ogólnopolska itp).
Wszystko jest do obgadania, takie wstępne pomysły jakie się zrodziły to np.
- by spotkanie było liczone do rankingu konieczne jest minimum 6 osób (8)
- w jednej mecie maksymalnie 2 takie spotkania w miesiącu (by sztucznie nie nabijać sobie punktów :))
- punktowana jest każda rozegrana partia - 3 pkt za wygraną, 2 za remis, 1 za przegraną - w ten sposób każdy będzie mógł pozdobywać sobie pkt
- jeśli na turnieju jest minimum 10 osób można wprowadzić dodatkowe pkt dla najlepszych graczy (3-4 miejsca - jak jakiś mega duży event to więcej)
- wstępnie ustalmy długość sezonu na 6 miesięcy od daty pierwszego eventu - to oczywiście jest do ustalenia bo jeśli rozgrywki będą w miarę płynnie się rozwijać można by ten czas skrócić
- do ligi będzie można się zgłosić w każdym momencie
- nie trzeba brać udziału w każdym spotkaniu
- fruszu zaproponował przed chwilą by punktowane było granie bez Valara :P

Z kumplem pracujemy nad stronką która mogła by nam posłużyć do prezentacji wyników naszych turniejów i docelowo chcielibyśmy by służyła właśnie do zarządzania taką agotową ligą.

Pytanie tylko czy byli by chętni - jeśli chodzi o Katowice to wydaje mi się spokojnie można z czymś takim ruszyć. Oczywiście im więcej chętnych tym lepiej. Do tematu dołączam ankietę by się zorientować jak się na to zapatrujecie. Ja np lubię takowe zestawienia i chętnie stanąłbym o walkę o miejsce :)

Dodatkowo pytanie także do was, może macie jakieś pomysł typu jak by można liczyć punktację do rankingu oraz jak by to mogło ewentualnie funkcjonować. Wstępne założenia już mamy ale każdy pomysł jest mile widziany - najlepiej jak by to działało po waszej myśli :)
zostań bohaterem swojej mety

Awatar użytkownika
Michalku
Administrator
Posty: 1991
Rejestracja: 19 lis 2010, 20:25
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: Michalku » 02 lip 2013, 09:12

Jeśli chodzi o punktację, to polecam ranking ELO - wykorzystywany powszechnie w szachach, a i my go stosowaliśmy przy 40K. W wielkim skrócie, ranking ten uwzględnia "siłę" gracza, z którym się gra, czyli nie nabija się punktów na graczach słabszych (z niższym rankingiem), bo w tym momencie wzrost rangi takiego gracza jest niewielki. I odwrotnie - jeśli gracz z niskim rankingiem wygra z kimś o wysokim, od razu mu ranga skacze.
Jeśli system Cię zainteresuje, to trochę więcej możesz przeczytać na stronie wspomnianej przeze mnie ligi: http://liga.sztab.com.pl/o-lidze w razie pytań służę pomocą (lub może bardziej ściśle, skieruję do odpowiednich ludzi, bo sam się na tym nie znam ;))
Fire and blood

Awatar użytkownika
fruszu
Posty: 1576
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: fruszu » 02 lip 2013, 09:16

Pomysł zacny, popieram w 100%.
Fajnie, jakby np. liczyły się punkty tylko z określonej liczby turniejów (np. 6 najlepszych dla nas). Nie każdy będzie pewnie mógł być zawsze i wszędzie, a tak dałoby to szanse każdemu na przyzwoity wynik i jednocześnie nie zniechęcało do częstszych turniejów (bo przecież zawsze można sobie poprawić wynik :) ).
No i moim zdaniem powoli klaruje nam się cykl czterech większych, corocznych turniejów (Łódź, Warszawa, Szczecin, Katowice), które mogłyby być punktowane ekstra. Do tego Regionalsy (pewnie też Warszawa, a może i Wy w Katowicach zrobicie?).
Najważniejsze jednak, żeby coś takiego ruszyło, a jako pomysłodawca szalej, w końcu chodzi o to, by jak najczęściej się spotykać i pograć ;)

Awatar użytkownika
Michalku
Administrator
Posty: 1991
Rejestracja: 19 lis 2010, 20:25
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: Michalku » 02 lip 2013, 09:19

fruszu pisze: (Łódź, Warszawa, Szczecin, Katowice)

Może byśmy jedno miasto jeszcze do tego dorzucili.... ale to na razie takie moje dzikie pomysły ;)
Fire and blood

Awatar użytkownika
fruszu
Posty: 1576
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: fruszu » 02 lip 2013, 09:49

Michalku pisze:Może byśmy jedno miasto jeszcze do tego dorzucili.... ale to na razie takie moje dzikie pomysły

Zgierz?

A tak serio, to dla mnie bomba. Wiesz, ze do Was do Poznania to zawsze (no chyba że mi ślub siostry wypadnie ;) ).

Awatar użytkownika
Michalku
Administrator
Posty: 1991
Rejestracja: 19 lis 2010, 20:25
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: Michalku » 02 lip 2013, 10:02

to mam nadzieję, że siostra nie planuje ślubów w tym roku... lub, że nie masz więcej sióstr ;)
Fire and blood

Awatar użytkownika
Feroz
Posty: 970
Rejestracja: 18 mar 2012, 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: Feroz » 02 lip 2013, 10:20

fruszu pisze:
Michalku pisze:Może byśmy jedno miasto jeszcze do tego dorzucili.... ale to na razie takie moje dzikie pomysły

Zgierz?


No przecież mówiliśmy na koniec turnieju w Szczecinie, że następny duży event będzie w Przemyślu :P

matmad
Posty: 187
Rejestracja: 20 kwie 2012, 12:24
Lokalizacja: Łódź

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: matmad » 02 lip 2013, 11:03

Ja jakiś czas temu myślałem o czymś podobnym niestety z braku czasu nie wcieliłem tego w życie, ale uważam to za świetny pomysł. Łódź bardzo chętnie weźmie w tym udział i pomoże jak może :)

Awatar użytkownika
jim
Posty: 1052
Rejestracja: 28 mar 2012, 22:28
Lokalizacja: j-no

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: jim » 02 lip 2013, 13:07

W sumie pomysł z ustaleniem zawczasu kilku turniejów rankingowych i kalendarza turniejowego nie jest zły. Da możliwość zaplanowania sobie kalendarza startów na cały sezon.Np. pierwszy turniej rankingowy w Łodzi w styczniu, potem Katowice, ... i koniec sezonu - ostatni turniej rankingowy w Warszawie. Tam też mogłoby być rozdanie nagród oprócz turniejowych to najlepszym z rankingu.
#naczelnyhejternocnikow

bo NW śmierdzą

Awatar użytkownika
fruszu
Posty: 1576
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:13
Lokalizacja: Wrocław

Re: Organizacja ligi agotowej

Postautor: fruszu » 02 lip 2013, 13:34

Jak najbardziej Jimi. I fajnie, żeby się cały sezon kończył w okolicach września-października. A potem już tylko Stahleck :) W zasadzie tak to wyglądało w tym roku. Zaczęliśmy w Łodzi, na koniec będzie Warszawa (chyba, że Zielona Góra się odezwie z tym październikowym turniejem). Ja też jestem za tym, żeby (mniej więcej) znać plany turniejowe na cały rok (w jakim miesiącu gdzie gramy). Lubię wiedzieć, na co czekam ;)


Wróć do „Polska Liga AGoT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość